Ga naar inhoud


[TV] JVC type AV-28WFT1EPS te donker beeld!


Loui (K)

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: columbo
kijk eerst eens wat voor type beelduis er in zit div typ's van philips zijn snel opgebrand,is de fokus wel goed en de kleuren allemaal goed?is dit op alle ingangen zo ?


Ja de focus is prima en de kleuren ook al vind ik persoonlijk dat als ik het beeld op zwart wit zet er een lichte groene tint in zit. ik zou dus blauw iets moeten opkrikken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

tja wat je kunt doen is de RGB eid trappen afstellen,vroeger deden we het vertikale signaal onderbreken zo dat je en horizontale streep kreeg,tegen woordig gaat het toestel gelijk in de beveiliging als je dit doet,dus dan maar met een testbeeld generator op raster stand,de lijnen moeten wit zijn en de donkere hokjes zwart.ls het beeld dan nog niet goed,en de inslellingen zijn goed en de weerstanden op de beeldbuis print niet verlopen zijn,dan is de beeld buis op gebrand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
tja wat je kunt doen is de RGB eid trappen afstellen,vroeger deden we het vertikale signaal onderbreken zo dat je en horizontale streep kreeg,tegen woordig gaat het toestel gelijk in de beveiliging als je dit doet,dus dan maar met een testbeeld generator op raster stand,de lijnen moeten wit zijn en de donkere hokjes zwart.ls het beeld dan nog niet goed,en de inslellingen zijn goed en de weerstanden op de beeldbuis print niet verlopen zijn,dan is de beeld buis op gebrand.


Ik denk dat je gelijk hebt.Met mijn testbeeldgenerator zijn de kleuren en de lineaire afbuiging wel goed ook de focus is perfect afgestelt maar het kontrast blijft minder.Ik laat het maar zo denk ik.Op naar een LCD Scherm dan maar.Het enige wat mij wel opvalt en ik zo even geen verklaring voor heb is dat waneer ik de Dreambox in CVBS heb staan is het wel wat helderder, maar zodra ik RGB ga gebruiken wordt het wat donkerder en dan springt het beeld ook naar links. als ik dan het testbeeld van de dreambox gebruik staat dit(2.5CM) uit het midden
Link naar reactie
Delen op andere sites

waarschijnlijk werkt de video input regeling niet goed,bij te weinig signaal is het contrast te laag bij te veel signaal word het beeld te donker en kan er vevorming optreden.Overigens PLASMA is sneller als LCD en het maakt niet uit van welke hoek je kijkt.Dit kun je in de winkel niet goed zien,arte facten daar heb je met Plasma geen last van,dit is een soort vage schaduw over het eigelijke beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...