Ga naar inhoud


[All] Kleine server waar dreambox tools op draaien


Fabian

Aanbevolen berichten

Weet iemand of het mogelijk is om een kleine server (Linux / Windows of iets anders) in een netwerk te plaatsen, waarop alleen maar Dreambox tooltjes draaien zoals: Stream2Dream, VLC Re-Stream of Wampserver. Dus iets heel kleins, wat ik bijv. in de meterkast kan plaatsen. Nu moet ik elke keer mijn PC aan laten staan en daar wil ik van af.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een NAS lijkt me de oplossing. Ik heb deze nu zelf in de meterkast en ik wil daar een webserver, en streaming op zetten. of het alle bij mij lukt weet ik nog niet. Maar volgens mij hebben meerder mensen om die reden in NAS

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een NAS zoals een QNAP draait op een 500Mhz CPU en heeft ook Twonky, maar die kan uiteraard alleen het formaat uitsturen dat op de schijf staat en doet geen on-the-fly conversie.

Daar heb je een zware PC voor nodig. Zeker als je HD materiaal wilt converteren/streamen.

Ze zult het toch aan moeten bieden in een formaat dat de Dreambox snapt, dus je komt niet om een zware PC heen, of je bent beperkt tot formaten die de Dreambox snapt.

Een DM8000 kan bijvoorbeeld native DIVX/XVID (niet alle formaten), DVD ISO/VOB en MKV afspelen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...