Ga naar inhoud


[DM8000] WmvHD/X264 Mkv 1080P/Ac3/Dts afspeelbaar?


Dennis DaMenaCe

Aanbevolen berichten

Ik zit te denken om een DM8000 te bestellen (reserveren).

Veel geld heb ik niet, dus ik moet dan mijn dreambox 7000 en mediacenter (Hier draait MediaPortal op) verkopen.

 

De dreambox moet dan wel al mijn HD bestanden kunnen afspelen. Dus ook de x264 MKV 1080P en de WMVHD 1080P. Wie heeft dit getest en kan mij vertellen of dit zonder schokken gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites


waarom neem je dan geen ps3

die speelt wel hd af en je kan er nog spelletjes mee spelen

en op de 1 of andere manier kan je hd zenders streamen

Heb ik zelf nog niet voor elkaar maar het moet werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar je schaft geen 8000 aan om dan ook nog een ps3 nodig te hebben.

Ik hoop toch dat dit wel gaat werken.......ooit :D

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee klopt maar die dingen die hij er zo aan het bericht te zien mee wil doen is hd films kijken

maar die 8000 als die er komt heeft die dan wel rechten om hd zenders te weer geven Hewb ooit ergens gelezen dat ze de rechten niet hebben en dat zou betekenen als je een officieel abb hebt nog de zenders niet kan kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dennis DaMenaCe
De dreambox moet dan wel al mijn HD bestanden kunnen afspelen. Dus ook de x264 MKV 1080P en de WMVHD 1080P. Wie heeft dit getest en kan mij vertellen of dit zonder schokken gaat?


Ik heb geen 8000, maar wel een 800. Ik neem aan dat er op dit gebied weinig of geen verschil zal zijn.

Grootste van de MKV's kun je probleemloos, ook 1080P. Alleen nog geen DTS-geluid, maar dat schijnt er aan te komen en dan alleen als pass-through. AC3-geluid geen probleem, ook downmix naar stereo.

Maar wat eigenlijk erger is dat de schermverhoudingen soms totaal niet kloppen. Heb je bv. 1920x1080 of 1280x720, dan totaal geen probleem, want dat is 16:9. Maar als je een MKV hebt met bv. 1920x800, dan wordt het beeld in de hoogte uitgerekt. Ondanks dat ik op de dream-forum enkele opmerkingen heb gezien, is het volgens mij nog steeds niet opgelost.

Ook BluRay-rips (m2ts) moeten kunnen, maar heb het nog niet getest.

Wat betreft WMV-HD kun je het denk ik op een dreambox vergeten, tenzij er een plugin komt. Dreambox gebruikt gestreamer voor mkv e.d., en gstreamer heeft geen ondersteuning voor wmv. Dus zodra gstreamer dit ondersteunt, zal de dreambox snel volgen.

Wat betreft schokken, zal dit eerder met je TV te maken hebben dan de dreambox, want dreambox kan praktisch alle formaten (1080p24, 1080p25) uitsturen en vaak hebben tv's moeite met 24p waardoor het kan schokken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oka, bedankt voor je heldere reactie.

 

Ik wil geen PS3 aanschaffen voor HD films. Ik heb nu een mediacenter inclusief een DVB-S2 PCI kaart waar ik de HD zenders mee kan zien (ook Discovery HD etc) wat bijna vlekkeloos gaat.

Ik speel hier dus ook al mijn dvd's en HDrips op af.

Dit wil ik best laten schieten voor een Dreambox 8000, maar als deze geen WMVHD films kan afspelen (veel series die ik download zijn in deze formaat) dan wacht ik nog wel even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zit ook al een tijdje te twijfelen om de mediacenter in te ruilen voor een dm 8000 enige wat mij tegen houdt is welke media is afspeelbaar belangrijkste zijn avi en mkv. Maar goed zolang over de de formaten nog twijfel bestaat. Tevens valt er voor het inleveren van de plugins zoals trailers, uitzending gemist you tube etc ook nog wat te zeggen. Tot slot hoe stabiel is de dm8000

 

Dus wat is beter media center upgraden naar HD dit is een investering van ongeveer 150 euro voor twee DVB-S2 kaarten of de mediacenter vervangen voor een dm 8000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu een 7025, mediacenter en PS3. Mediacenter met Windows XP en WMP classic draait nagenoeg alle HD content tot 8 GB. PS3 voor de blu-ray disks en games. Een externe harddisk op de PS3 werkt niet met NTFS en leest maar max 4 GB bestanden. Ik vind het allemaal erg omslachtig en denk dat de DM8000 een uitkomst kan bieden. Vooral omdat ik nog geen HD kan ontvangen en ik er zeker van ben dat er diverse plug-ins zullen komen. Alles spelen zal er waarschijnlijk niet in zitten. Nu maar hopen dat ie ooit binnen komt.

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...