Ga naar inhoud


bescherming schotel en lnb's


sjoeke22.be

Aanbevolen berichten

hoi , ik zit met een vraagje , de regendruppels blijven plakken op mn lnb's weet er iemand met wat voor produkt ik dat kan behandelen zodanig dat ze er zo weer terug afglijden want het stoort; vooral op astra 3 .ik behandel de schotel met autowax is er een beter produkt op de markt (ik had laatst iets gehoord over siliconenspray )wat mag en wat mag zeker niet ...heb een triax schotel van 80 cm en 4 lnb's .de lnb's zijn maar een jaartje oud en met de vorige had ik er totaal geen problemen mee. ik had toen ook alleen astra 1 en hotbird maar ik moest astra 2 hebben voor de darts en astra 3 er dan ook maar bijgenomen ,was dan toch bezig kon ik het beter meteen goed doen . btw het is een héééél mooi uitgewerkt forum heb er al heel wat van opgestoken

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: mebo870
Voor astra 23.5 heb je toch een ALPS LNB gebruikt.
2 gewone LNB’s naast elkaar kan niet.


De triax heeft een speciale multibeugel met 4 lnb houders en zelfs op een 78cm schotel kun je met GEWONE lnb's perfect de 4 satellieten ontvangen. Alps lnb's zijn met dit systeem niet nodig.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeker geen autowax gebruiken op je lnb , daar zit gewoonlijk een UV bescherming in dewelke een fijn laagje over de lnb legt en hierdoor verminder je het doorlaatvermogen van het kapje met alle gevolgen vandien , net of je een zonnebril zou plaatsen over de lnb , beter met een neutraal produkt reinigen , en wat je probleem betreft , slechts één antwoord > beter uitrichten ontvangst van astra 3 is nogal gevoelig en moet heel zorgvuldig uitgevoerd worden

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het over de Astra 3A transponders hebt wel ja, die zijn nogal zwak, maar das logisch die zijn ook voor DTC en niet DTH

 

heb je het over de transponders van de 1E op 23.5 graden oost, die zijn goed sterk hoor!

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de LNB-blok van de Multytenne 45 van Technisat ingespoten met cockpitspray van de auto.

Dat zorgt er voor dat er een heel glad laagje op de lnb komt dat waterafstotend en het oppervlak zeer glad maakt.

De schotel zelf heb ik er ook meen ingespoten...zo blijft er geen water op de lnb en schotel hangen als het geregend heeft.

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

das gewoon te noemen onder de naar COCKPITSPRAY

74062.jpg

 

dat is de generische naam van die spray...

En dit is geen commerciele link of zo...is een product dat je bij elke auto zaak kan kopen.

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de vele reactie's , het is aan het regenen en weer van dat... enkel op astra 3 maar als het goed weer is heb ik sterkte 88 en op de rest van de lnb's heb ik totaal geen last van slecht weer . ga eens proberen met een parapluutje moet alleen iemand vinden die hem wil vasthouden ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...