Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nog een probleem ontdekt met opnames met mijn 8000.

Als ik 2 programmas na elkaar opneem heb ik een overlap van 25 minuten. Ik start mijn opnames 5 minuten te vroeg en laat ze 20 minuten doorlopen. (Ik weet het, een tikje veel, maar soms is het nodig).

Het eerste programma wordt correct opgenomen, het tweede echter niet. Tijdens de opname wordt de totale tijdsduur van programma 2 weergegeven als vraagtekens in de lijst met opnames.

Na de opname wordt de tijdsduur weergegeven als 25 minuten. Als ik de opname probeer af te spelen krijg ik geen beeld, kan niet vooruitspoelen...

ik werk met Pli, weet er iemand of dit een gekend probleem is?

Sven

Geplaatst:
Origineel bericht van: DreamboxNewbie
Tijdens de opname wordt de totale tijdsduur van programma 2 weergegeven als vraagtekens in de lijst met opnames.
Na de opname wordt de tijdsduur weergegeven als 25 minuten. Als ik de opname probeer af te spelen krijg ik geen beeld, kan niet vooruitspoelen...

Klinkt als een verkeerde tunerconfiguratie.
Maar kan natuurlijk best wat anders zijn.

Geplaatst:
Origineel bericht van: speedy
Probeer es gemini of newenigma2...
Ik heb het probleem in ieder geval nog niet gezien

Greetz
Spider

ik heb dat probleem ook met gemini 4.00,
met newnigma2 heb ik dat niet gehad,maar die kon niet geupdate worden,de oplossing werkte ook niet dat op de newnigma site stond.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Soortgelijk probleem met Gemini2 (tot aan de huidige 3.9). Alleen kan ik dan wel het tweede programma kijken en vooruit spoelen, echter de skip knoppen (numerieke toetsen) werken dan weer niet. Geen idee hoe het komt, maar dat zou best eens aan de overlap kunnen liggen (bij mij 5 min voor en 10 na).

Ik schoon overigens regelmatig de timer buffer op. Voorheen problemen gehad met opstarten van 7025 en deze tip heb ik van iemand van het IHAD team gekregen.

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Gast beamviewer
Geplaatst:

Is je SWAP file geactiveerd?

zoniet stel deze dan eens in op 32 MB of hoger.

Geplaatst:
Origineel bericht van: beamviewer

Met wat voor reden?

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:
Origineel bericht van: beamviewer

LOL 128mb aan geheugen en nog eens een swapfile .....

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Geplaatst:

Nou, die kun je best vol krijgen hoor... zóveel is 32 Mb nou ook weer niet. En alles wat je vrijhoudt in RAM (= dus zonodig naar swap verhuist) kan gebruikt worden voor disk caching.

Ik zou zelfs aanraden, ALS je een harddisk erin hebt zitten (ik niet...), inderdaad een swap van 128 of zelfs 256 Mb aan te maken. Tik dan maar eens swapon -s in op je dreambox...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Gast beamviewer
Geplaatst:

Ik zei dit niet voor niets, bij mij waren na instelling van swap (paar honderd MB) de opname problemen verdwenen.

Geplaatst:

Ik heb het zelfde probleem maar heb na het lezen hier eens niet via de epg een opname gemaakt maar met de hand en die is nu wel goed gegaan.

Bij mij gebeurt het vaak bij RTL 7 ???, ik ga dit eens testen want het is denk een epg bug, bij wat ik zie is de epg de afgelopen dagen (za en zo) van slag , gegevens kloppen niet ondanks update ?.

en een swap maken op de hdd is dat wel verstandig want stel dat hij geheugen gebruikt en je zet de reciver uit wat dan ?......blijft de HDD dan lopen of gaat hij na +- 30 min uit.

probeer ook eens opname via hand timer en niet de epg data.

het is een iritante bug want wil je lekker je opname zien staat er een ??? file met 0 min opname op ;-(

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen