Ga naar inhoud


multifeed Thor + astra2 + een paar er tussen in


naitsirhc

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben weer verslingerd geraakt aan het sateliet gebeuren en wil nu een opstelling maken, om een aantal satelieten te ontvangen...

Ik wil graag thor (1w, meen ik), astra1 (19,2e), astra3? (23,5e) en astra 2 (28,2e)ontvangen. Ik heb een motor gehad, maar dit beviel niet (2tv's) + de snelheid van het schakelen met een multiswitchvind ik prettig.

Ik weet dat ik een 16/x multiswitch nodig ben, maar ben benieuwd of er ook een multifeed houder voor een triax is, waarmee ik mijn plannen kan realiseren....

 

Wie o wie heeft de oplossing??

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een 16/x multiswitch voor 2 TV's? Waar is dat voor nodig? Neem gewoon twin lnb's en 2 x 4/1 diseqc switches.

Of jouw gewenste satellieten met de multi lnb houder van triax haalbaar is weet ik niet maar met deze houder zijn in elk geval Hotbird + de 3 Astra's wel mogelijk, en met gewone lnb's (dus geen alps met smalle halzen nodig).

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst bedankt voor je antwoord.

 

Ik wil graag een 16/x multiswitch omdat ik in de toekomst nog meer tv's wil aansluiten ( zijn nu nog met zijn 2 beiden :D).

De hotbird vind ik niet vreselijk interessant, dus ik wil graag thor er bij...die wil ik graag... Misschien wordt het dan homebrew.... frown

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Je geeft aan Triax met multifeed, dan kun je toch zoals de vorige schrijver aangeeft werken met twinLNBS voor vaste opstelling te weten astra1/2/3 + diseqc switch 4/1 2 keer heb je nog 1 aansluiting over en daar kun je een andere sat naar jouw keuze aansluiten (geen hotbird wil je ?)kwestie van uitproberen dat is sathobby.

 

En indien je dat wil apart nog een draaibare opstelling om andere voor jouw interessante sats aan te peilen, of als je geen draaibaar wilt is de Wavefrontier 90 of 55 misschien een optie dan kun je met een schotel volstaan.

 

Kortom mogelijkheden genoeg, succes!

 

Mvg Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aaannk
Hallo,

Je geeft aan Triax met multifeed, dan kun je toch zoals de vorige schrijver aangeeft werken met twinLNBS voor vaste opstelling te weten astra1/2/3 + diseqc switch 4/1 2 keer heb je nog 1 aansluiting over en daar kun je een andere sat naar jouw keuze aansluiten
Mvg Wiljo


Is het niet zo, dat ik bij deze opstelling slechts 2 TV's kan aansluiten?

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja twee keer tv met twee satreceivers of een keer een satreceiver een z.g. twintuner met twee ontvangers in 1 satreceiver.

Als jou satreceiver een z.g. doorlusmogelijkheid heeft? kun je ook een coaxkabel van de ene satreceiver naar de andere satreceiver aansluiten, heeft nadelen, de doorgeluste satreceiver is afhankelijk van waar je beneden naar kijkt etc.

Ook kun je nog overwegen om met een z.g. video audiozender (draadlose verbinding binnenshuis) te gebruiken welke je met een scartkabel rechtstreeks op de hoofdsatreceiver aansluit, dan kun je een extra kijkplek creëren.

 

Succes Mvg Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...