Neptunus Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Ik heb op mijn PC een gedeelde map /db staan die ik via een CIFS mount bereikbaar wil maken voor de dreambox, in Gemini liep dat altijd goed maar ik krijg het in Pli niet voor elkaar, de instellingen zijn: mount CIFS server: ip van de pc en dan als dir /db mountopties laat ik open??? en dan user en pw zoals bij gebruikers accounts in Vista ingesteld krijg steeds een foutmelding over "no such dir of zoiets' wijkt het mounten af van de methode zoals bij Gemini? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Satdorus Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Heb je op de pc een dir onder de root genaamd db? Heb je dat dan zo genoemd onder je share-naam? zo ja dan oke. Op de dream CIFS ip van je pc Server share : zoals je de share genoemd hebt op de pc local dir : /media/hdd rsize wsize : 8192 mount opt: leeg username: vlgs vista pasword: vlgs vista
John van Dreumel Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Onder welke naam is die dir /db gedeeld? Daar zal het wel in zitten. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Neptunus Geplaatst: 24 januari 2009 Auteur Geplaatst: 24 januari 2009 Ik heb een gebruiker aangemaakt genaamd Dream met alle rechten, de map /db welke in de root van de c schijf staat is gedeeld voor iedereen, dit werkte onder Gemini goed, moet ik nu iets wijzigen? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Neptunus Geplaatst: 24 januari 2009 Auteur Geplaatst: 24 januari 2009 Origineel bericht van: John van Dreumel Onder welke naam is die dir /db gedeeld? Daar zal het wel in zitten. Hoe kan je zien onder welke naar een dir is gedeeld? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Henksat Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Origineel bericht van: Neptunus Hoe kan je zien onder welke naar een dir is gedeeld? Op het tabblad delen en beveiliging waar je ook het delen van een map toestaat in XP. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
John van Dreumel Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Je deelt een map C:/db, ik zal jouw voorbeeld aanhouden, zoals Henksat ook al aangaf bijvoorbeeld door een een sharennaam voor aan te geven. Voor XP heb ik een screenshot bijgevoegd. Voor Vista werkt dit nagenoeg identiek. In verkenner gewoon op de map gaan staan en de rechter muis drukken en vervolgens kiezen voor delen en beveiligen. It's so simple. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen