Ga naar inhoud


(DM 800) Gebruik Dreambox webcontrol


Gast mavical

Aanbevolen berichten

Ik probeer vanaf de Dream via de laptop kanalen te bekijken. Ik gebruik hiervoor DCC via WEB-If. Ik kan de kanalen allemaal zien alleen wanneer er gestreamd moet worden lukt dat niet. Ik gebruik Vista en heb VLC gedownload. Voorheen met de 7020 was het geen probleem. Ik gebruik verder Pli Jade. Iemand zo een oplossing ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


dit zal op de 800 niet werken het tooltje werkt alleen op enigma 1.

Het kan wel : je opent de webinterface en je klikt op het televisie icoon daarna zal de stream zich openen in vlc .

Het ligt er wel aan welke vlc versie je gebruikt, ik gebruik 0.86i deze werkt wel goed .

Als de stream niet automatisch opent kun je dit aanpassen door de vlc te selecteren als m3u openen met vlc.

Je kunt ook vlc opnieuw installeren dan gaat dat automatisch .

En als laatste kun je ook op het tv icoon gaan staan dan selecteren : snel-koppeling kopiëren en de plakken in vlc onder het tabje netwerk.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zelf makkelijk vind is:

 

met recht op het tv icoontje klikken.

kiezen voor doel opslaan als.

naam veranderen in (zendernaam.m3u)

zo maak je makkelijk een snelkoppeling naar de zenders.

 

als je dit hebt gedaan kun je met je rechtermuisknop kiezen voor:

 

openen met => programma kiezen => vlc (en aanvinken "Dit type bestand altijd met dit programma openen") => OK

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar en hoe doe je dat /quote]

 

Dit werd door @hans1 al opgemerkt maaar hier handleiding voor zowel vista als xp

 

Voor XP:

 

Klik met de rechtermuisknop op een bestand met de extensie die u wilt wijzigen en klik op Openen.

 

Opmerking Als de opdracht Openen niet beschikbaar is, klikt u op Openen met of dubbelklikt u op het bestand.

In Windows XP wordt een dialoogvenster weergegeven waarin wordt vermeld dat er geen programma aan het bestand is gekoppeld. Het dialoogvenster biedt twee keuzen voor het maken van een koppeling:

Het bijbehorende programma via het web opsporen

Het programma in een lijst selecteren

Tenzij u software wilt zoeken en downloaden waarmee dit bestandstype kan worden geopend, kunt u het beste een programma in een lijst selecteren.

Klik op Het programma in een lijst selecteren en klik op OK.

Het dialoogvenster Openen met wordt geopend. Ga op een van de volgende manieren te werk om het programma te selecteren waarmee u dit bestandstype wilt openen:

Klik in de lijst Programma's op het gewenste programma.

Klik op Bladeren, zoek en klik op het programma dat u wilt gebruiken en klik op OK.

Klik op Het programma op het Internet opzoeken om het gewenste programma op internet te zoeken.

Schakel het selectievakje Dit type bestand altijd met dit programma openen in als het nog niet is ingeschakeld.

Klik op OK.

 

Voor Vista:

 

 

1.

Klik op de map met het bestand dat u wilt wijzigen.

2.

Klik met de rechtermuisknop op het bestand dat u wilt wijzigen en klik vervolgens (afhankelijk van het type bestand) op Openen met of wijs Openen met aan en klik op Standaardprogramma selecteren.

3.

Klik op het programma dat u wilt gebruiken om dit bestand te openen.

4.

Ga op een van de volgende manieren te werk:

Als u alle bestanden van dat type met hetzelfde softwareprogramma wilt openen, schakelt u het selectievakje Dit type bestand altijd met dit programma openen in en klikt u op OK.

Als u alleen dit bestand deze ene keer met het softwareprogramma wilt openen, schakelt u het selectievakje Dit type bestand altijd met dit programma openen uit en klikt u op OK.

 

En als je dit te lastig vindt even vlc opnieuw installeren dan opend deze ook weer als vanouds.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...