Ga naar inhoud


[ 7025 ] 2 X coax leggen?


pipokoeie

Aanbevolen berichten

Hallo,,

moet je voor een 7025 om hem zo optimaal mogelijk te kunnen gebruiken 2 X coax leggen en een lnb met 2 aansluitingen gebruiken?

ik wil opnemen en kijken tegelijk,,

en geld dit dan ook voor een 8000?

ik heb een 7000 en dit wordt beweerd door een satverkoper,,

ik had er nog nooit van gehoord?

mvrgr pipokoeie

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Als je op een 7025 beide tuners onafhankelijk van elkaar wilt gebruiken dan moet je twee coax kabels leggen en dus ook een dual LNB hebben. Ik denk dat het voor een 8000 hetzelfde geldt.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hasjo,

 

Deze heeft 2 tuners bijv 2x sat.

Wil je hier optimaal gebruik van maken dan heeft elke tuner een signaal nodig dus idd 2x kabel leggen/trekken.

De 8000 ken 4 tuners aan (standaard zitten er 2 in) dus zou je dan eigenlijk 4x kabel nodig zijn.

 

Grtz,

 

Adje aka Beros

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 Sat tuners 1 voor kijken en 1 voor opnemen, duidelijk dat je 2 coax moet leggen om onafhankelijk te kunnen kijken.

Een derde sat tuner om naast je vaste opstelling voor kijken en opnemen een draaibaar setje ernaast te hebben, kan, maar is al wel wat overdone.

Maar wat zou je dan met een vierde sattuner moeten doen? En wat zou je daar mee opschieten als je ze toch doorlust.

By-the-way, bij de 8000 kun je niet echt doorlussen, dit wordt softwarematig door de ontvanger gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bob de Bouwer
Lees net je bericht over een duo coax, heb namelijk ook het probleem dat ik een netwerkkabel en 2 x coax in de buis moet leggen.
Hoe ziet dit eruit?



Google maar even op twin coax
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Bovenstaande kabel kan niet werken... Is niet echt coax maar afgeschermde twisted pair.


Is dit ooit door iemand van dit forum getest?Het lijkt me namelijk een perfecte oplossing mocht je niet twee kabels door het pijpje kunnen leggen.

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...