Ga naar inhoud


[ 7025 ] 2 X coax leggen?


pipokoeie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Bob de Bouwer
Je kunt ook doorlussen alleen heb je dan beperkte opname mogelijkheden.


De beperking valt overigens reuze mee - Een kwart van de satelliet blijft beschikbaar. Op de Nederlandse zenders bijvoorbeeld maakt het niet uit of je doorlust of twee kabels trekt. Bijvoorbeeld Premiere opnemen en Ned1 kijken gaat ook prima samen. Dus als je geen twee kables trekt is een dubbele tuner nog steeds reuze praktisch.

Ik heb 'm nog steeds doorgelust met een "paperclip" trouwens, werkt prima.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik google op duo coax zie ik een andere kabel, dat zijn twee afzonderlijke coac kabels samengevoegd in een isolatie, eigenlijk een soort tweeling snoer. Ik ken dit ook van cat 5 ethernet kabel die je in zo'n samenstelling kunt kopen. Nadat je de kabel gelegd hebt scheur je de twee coaxkabels van elkaar en kun je ze afzonderlijk afwerken. Waarschijnlijk wel speciale F-connectoren vanwegen het bescheiden diameter. Dat zie ik nog wel werken.

De kabel hierboven, met twee kernen in een afscherming lijkt mij voor deze toepassing niet geschikt. Ten eerste zul je aan beide uiteinden de kernen moeten splitsen, ook al zou je dit secuur doen moet je nog over van soepel naar massief dus heb je m.i. teveel overgangsweerstanden en HF interferentie lekken. Bovendien lijken mij die kernen elkaar te veel te beïnvloeden, en vooral bij frequenties die dicht naast elkaar liggen krijg je gegarandeerd veel overspraak en bij digitale signalen is dat echt funest. Dit lijkt me een kabel uit de telecom wereld waar twee signalen van verschillende banden bv UHF en 2-meter moeten.

Ik vindt dit een gevaarlijke kabel, hij zou je weleens een paar tuners kunnen kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Bovenstaande kabel kan niet werken... Is niet echt coax maar afgeschermde twisted pair.


Goede observatie, slechte conclusie. Het inderdaad afgeschermde twisted pair op het plaatje.

Deze kabel werkt prima en zal je tuner echt niet beschadigen ofzo. Een beetje overspraak is wel te verwachten als beide LNBs in gebruik zijn, maar dat kost je hoogstens een paar procenten in signaalsterkte. Het gaat hier om een laagohmige (75 ohm) verbinding vanaf een actieve versterker (LNB), die kunnen wel wat hebben qua interferentie. Zeker over dit soort korte afstanden van een meter of twintig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...