Ga naar inhoud


Welke CAM werkt soepel met CD Smartcard?


josjev

Aanbevolen berichten

Heb nu een Aston 1.05 module en krijg voortdurend foutmeldingen bij inschakelen/zappen. De enige manier om beeld te krijgen is naar SBS6 zappen en vervolgens de CAM erin te rammen. Na 1 jaar gedoe hebben we het wel gehad hier met z'n allen!!

 

Ik heb iets gelezen over succes met een T-rex Supermodule 4.6 of de officiele CAM van Canal Digitaal (welke is dit en waar te bestellen?).

 

Graag jullie ervaringen! Is het trouwens relevant welke CD smartcard ik heb? Hoe kan ik mijn type identificeren? Alvast Dank!

AZbox Elite HD DVB-S (13, 19.2, 28.2) + DVB-C (Ziggo). Geen HDD aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had hetzelfde probleem met de 1.04 CAM.

Werkte wel op de Katrein software, maar gaf ditzelfde probleem op AAF versies.

Op de domica_Mod_4 versie heb je echter het probleem bijna niet.

Het enige ongemak dat nog over is met de 1.04 CAM, is om de kaart in de CAM op RTL4 bij opstarten van de box soms "op te starten", maar daarna krijg je geen waarschuwingen meer tijdens het zappen die de andere AAF versies wel gaven. (waarom dit wel werkt weet ik niet, aangezien de basis van domica ook AAF is....).

Misschien helpt dit, anders is Aston 1.07 de juiste CAM.

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK dank, als de 1.07 versie geen problemen geeft, incl tijdens het zappen, dan moet het die worden.

 

Mijn 1.05 geeft in alle AAF versies incl opstarten en zappen foutmeldingen en ik kan me herinneren dat dat ook het geval was bij de originele kathrein 1.04 firmware.

AZbox Elite HD DVB-S (13, 19.2, 28.2) + DVB-C (Ziggo). Geen HDD aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg wel dat de laatste firmware versie 2.18 er op staat. Of anders kun je die er alsnog op (laten) zetten.

 

Dit werkt beter o.a. met HDTV ontvangst.

 

Aston cam 1.07 (heeft groene led) werkt hier verder ook prima.

 

Met E2 echter nog geen beeld op Ned 1 etc. Wel met Mezzo, maar dan zonder geluid (muziekzender !)

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine aanvulling,

 

inmiddels CanaalDigitaal Seca 3 (oranje) omruilkaart ontvangen. Deze doet het ook prima in de Aston Cam 2.18.

 

Nu echter voor Mezzo geen beeld meer. Codering in Seca 3 is waarschijnlijk nog niet aangepast.

 

E2 nog geprobeerd ook hier nog geen beeld voor Ned1 etc. De nieuwe kaart wordt overigens wel goed herkend.

 

Groet,

 

 

Bram

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb hier Aston 1.07 (upgrade naar 2.18 versie) en die werkt prima met het nieuwe kaartje van TVV Vlaanderen.

 

Met de originele CD cam module heb ik geen ervaring.

 

Aaf 2.0e BA draait hier vanaf de usb stick. In de flash heb ik 1.07 beta over versie 1.06 met 2nd stage bootloader. Dit in verband met Disecq 1.1, een optie die Aaf 2.0e helaas nog niet niet heeft.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...