Ga naar inhoud

[Dm600<>Dm7000] mount geeft 4,12 gig als ruimte

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn zus heeft een 7000 met een hd en een 600, zonder. Nu heb ik de 7000 boven gezet, daar doen ze alle opnames op die ze dagelijks doen. (series) Op de 600 kijken ze tv en de gemaakte opnames. Soms komt het voor, dat ze beneden iets opnemen en dat gaat prima via lan naar de hd van de 7000. Op de 7000 heb ik een sambaserver draaiend gemaakt en daar connect de 600 op.

Nu hebben ze alleen als hinderlijk iets, dat de hd altijd 4,12 gig groot lijkt en 2,08 uur vrij. Dat is lastig, omdat je dan niet weet hoe vol de hd is, zonder boven te gaan kijken. Het lijkt er zelfs op, dat een opname van meer dan 2,08 uur niet goed gaat en mislukt. De 600 zal dan tijdens de opname denk ik terug tellen van die 2,08 uur naar vol.

Iemand enig idee, wat ik fout doe waardoor de 600 denkt dat de hd in de 7000 niet groter is ?

Geplaatst:

had samba niet een 4Gb limiet, dit komt ook overeen met zo'n 2 uur normale TV

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Het betreft Pli Iolite in beide tuners. Eerst zat er Jade in en die had datzelfde probleem. Wellicht het een probleem van Samba is. Als dat zo is, moet ik toch meer weer eens een keer me zelf toeleggen, om te mounten met nfs. Daar ben ik alleen nog nooit uitgekomen.

Geplaatst:

weet iemand een dummy proof onschrijving, over het mounten van 2 Pli`s iolite middels Nfs ? Ik heb dat al diverse malen geprobeerd, maar weet er geen weg mee, vandaar ik voor samba had gekozen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen