Ga naar inhoud


blijft hangen tijdens het booten


iyanya

Aanbevolen berichten

Ik heb nu sinds drie weken een dreambox als hij loopt is het super maar... Als ik een reboot wil is het afgelopen met de pret. Of ik moet de stekker er meerdere malen uit halen wacht altijd min halve minuut. Maar eens in de paar dagen moet ik weer opnieuw beginnen met installeren. Hij blijft dan hangen met stilstaande radartjes. Heb er de laatste pli image op met kidestu rotor settings. Is mijn dreambox kapot?

Link naar reactie
Delen op andere sites


In het lange draadje over PLi staat hoe je /etc/init.d/bootup kunt aanpassen zodat het booten sneller gaat. Het gaat er namelijk om dat je het loopje met BCM erin bovenaan in het bootup script zet. De gemodificeerde bootup file is daar zelfs te downloaden.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit maar even aan bij dit draadje, omdat ik denk het zelfde probleem te hebben. Zeer geregeld loopt de reboot vast.

Ik ben er achter gekomen dat dit te maken heeft met het wel of niet aangesloten zijn van mijn externe harde schijf (LACIE 500Gb).

Het probleem doet zich ook alleen voor bij gebuik van de Pli image.

Kan Littlesat even aangeven welk draadje(lange) hij bedoeld met de boot aanpassen?

 

Alvast bedankt.

 

Rens.

All Quiet on the Zaansche Front.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie, dat het bestand bootup nu een andere inhoud heeft als voorheen.

Is het, na de recentste Pli-update, nog wel verstandig om deze bootup te vervangen, cq aan te passen?

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: likus
Ik zie, dat het bestand bootup nu een andere inhoud heeft als voorheen.
Is het, na de recentste Pli-update, nog wel verstandig om deze bootup te vervangen, cq aan te passen?


Als de file van de nieuwe PLi anders is moet je hem niet vervangen maar aanpassen, als de volgende info maar boven aan de file zet. (de regels verplaatsen in die file)

Code:
echo 18 > /proc/progressfor mod in dreambox_keyboard fp bcm7401; do	modprobe $moddone 

De file kan je aanpassen in DCC of Wordpad van Windows.

Als dat nog niet lukt zou ik eens proberen om de nieuwe PLi image serial te flashen met Dreamup.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...