Ga naar inhoud


(DM8000) Film afspelen via usb met externe harde schijf


Pedro4

Aanbevolen berichten

Ik zou graag mijn externe harde schijf met films aan willen sluiten via de usb aansluiting op mijn dreambox 8000 die volgende week binnen gaat komen.(als alles meezit).

Gaat dit werken? Kan hij dan ook HD kwaliteit afspelen? En welke bestanden kan ik dan afspelen?

Graag een reactie. Alvast bedankt.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Goetoooo
Help ?? Weet niemand hier het antwoord op ????? Help.


Geduld is een schone zaak.
Wat jij wilt kan wel, maar niet zoals jij denkt. Enigma kan niet met een bestandsindeling omgaan van windows ( ntfs ).

Je kunt inderdaad een USB hardeschijf aan de 8000 aansluiten. Maar dan moet je deze USB hardeschijf formateren in EXT 3 , zodat enigma aan deze USB hardeschijf kan worden gemount. Dit formateren betekend dus wel, dat je fims etc onbereikbaar zijn. Daarna zul je de films er weer opnieuw moeten opzetten. Dat gaat dan via FTP. Daarnaast is de vraag, dat USB 2.0 snel genoeg is voor film streaming.

Veel beter is mijn inziens, dat je de USB hardeschijf gewoon aansluit op je pc. En dan via de dreambox 8000 deze USB hardeschijf mount aan de dreambox. Hoe dat moet staat heel goed beschreven in een PDF file, die Tonskidutch gemaakt heeft. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1612859#Post1612859

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord.

 

De link had ik al helemaal uit geprint.

Maar ik dacht: misschien kan ik de harde schijf simpel in de usb doen en kijken maar. Maar dat gaar dus niet zo simpel. Ik ga proberen om een schijf van mijn pc te mounten aan de dreambox zoals eerder beschreven. Ik ben nieuw in dit spul maar al doende leert men. Nogmaals dank.

 

Zou ik mijn films met ftp vanaf mijn pc naar de interne harde schijf van de 8000 kunnen zetten? Duurt zeker heel lang ?? Dit is misschien makkelijker voor mij.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zou ik mijn films met ftp vanaf mijn pc naar de interne harde schijf van de 8000 kunnen zetten? Duurt zeker heel lang ?? Dit is misschien makkelijker voor mij.

 

Dat zou geen problemen moeten opleveren. Uiteraard zal dat wel enige tijd duren.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je kunnen omschrijven hoe dit moet? Ik kom net kijken en ik begrijp niet wat je bedoelt. Ik heb wel alles al uitgeprint. Kan ik de externe harde schijf dan op de usb van de dreambox gebruiken of kan ik dan de schijf op mijn pc vanaf mijn dreambox benaderen?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel het volgende:

 

Je kan je externe schijf gewoon op de dreambox met het ext3 bestandsformaat formatteren. Als je er dan films op wil zetten sluit je de drive aan op je windows pc. Die kan de disk lezen en beschrijven door die driver die ik genoemd heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...