Ga naar inhoud


[enigma2] xmltv-importer plugin (meerdaagse epg)


arnoldl

Aanbevolen berichten


  • Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Na dat ik MediaHihway EPG heb uitgeschakeld (herstart noodzakelijk) werkt het. Wat ik mis is een eenvoudige mogelijkheid om het binnen halen te starten. Bijvoorbeeld onder applicaties bij de plugin de mogelijk om nu import te starten. Na het gebruik van “ Dreambox edit” was al mijn epg weg, dan is een hele toer om snel even opnieuw epg te importeren.

 

Bij mijn vorige ontvanger (Topfield) had ik al jaren automatische epg import van af het internet.

 

@satfly, bedankt voor de uitleg, zo leer ik een rap tempo veel van de Dreambox. Ik zag geen noemenswaardig fouten voorbij komen.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een DB7025+ en gemini 4.10.

Drie dagen geleden haalde de plugin goed de epg info op en stond het netjes in m'n epg.

Maar sindsdien gebeurd het niet goed meer.

Zelfs als ik nu direct na het opstarten de plugin de info laat ophalen en herstart staat het er niet meer in en kan ik maar twee programma's ver kijken.

weet er iemand hoe dit komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dolf
Na dat ik MediaHihway EPG heb uitgeschakeld (herstart noodzakelijk) werkt het. Wat ik mis is een eenvoudige mogelijkheid om het binnen halen te starten. Bijvoorbeeld onder applicaties bij de plugin de mogelijk om nu import te starten.


Dat zou inderdaad een mooie optie zijn: on demand downloaden vanaf de server, alleen op de momenten dat jij dat wilt.

Is het mogelijk deze optie te maken?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Is het ook op de één of andere manier mogelijk de bestanden via de pc binnen te halen? confused


jahoor ,
open het /etc/epgimport/xmltv.dat bestand.
vervang het web adres , door de lokatie en naam van het bestand wat handmatig gaat plaatsen.
bv /media/usb/nl.xmltv

dan download je het xmltv bestand van 1 van de in de .dat file genoemde lokaties.
pakt het uit (bv winrar) en plaatst het uitgapakte bestand op de opgegeven lokatie.

thats it
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Ik gebruik deze plugin nu al een tijdje en ben er heel tevreden over, nu vroeg ik me af als het mogelijk is om ook epg te hebben op één HD, deze heeft dezelfde programmering of één SD. Ik heb dit toegevoegd aan xmltv.dat (ik gebruik de extended.xmltv):

 

<channel id="5">1:0:1:31e7:045f:0035:00c00000:0:0:0:</channel> <!-- een -->

<channel id="5">1:0:1:1b76:0c88:0003:00eb0000:0:0:0:</channel> <!-- een HD -->

 

Maar blijkbaar werkt het niet, wat moet ik nog aanpassen?

 

Greetz,

 

Kopernikus

Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
Origineel bericht van: Neptunus
Is het ook op de één of andere manier mogelijk de bestanden via de pc binnen te halen? confused


jahoor ,
open het /etc/epgimport/xmltv.dat bestand.
vervang het web adres , door de lokatie en naam van het bestand wat handmatig gaat plaatsen.
bv /media/usb/nl.xmltv

dan download je het xmltv bestand van 1 van de in de .dat file genoemde lokaties.
pakt het uit (bv winrar) en plaatst het uitgapakte bestand op de opgegeven lokatie.

thats it


Dan laat je de Dreambox een .dat file aanmaken, wat ik eigenlijk bedoelde is dat je op de PC met behulp van de XMLTV file een EPG.dat file kunt maken die vervolgens handmatig naar de dreambox upload. Het voordeel is dat je dan zo eens in de drie dagen kunt uploaden en dat er altijd een epg.dat file beschikbaar blijft, nu moet na een crash de plugin weer laten draaien, meestal op een tijdstip wat je niet goed uitkomt.

Vandaar ook wens elders in dit topic de plugin on demand vanuit de dreambox plugin menu te kunnen starten.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er al plannen om de HD kanalen van CDS ook mee te nemen? Met de huidige plugin heb je enkel een EPG op de SD kanalen.

 

Op UPCLive staat in ieder geval de programmagids voor Discovery-HD en NGC-HD, ik heb helaas de kennis niet om dit

in de plugin te krijgen, anders zou ik graag meewerken aan dit project.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kopernikus

 

ik vermoed dat je de programma info maar naar 1 kanaal kunt importeren....daarnaast zag ik dat momenteel "één" een ander id heeft als normaal in de extended.xmltv file.

hier kom ik nog op terug.

 

@neptunus

na een crash zou de epg gewoon moeten blijven hoor..dus dat zou het probleem niet mogen zijn.

De plugin kan met wat kleine aanpassingen(voornamelijk dir's) ook op de pc draaien.

maar zoals je al hebt gelezen is duzz zo vriendelijk geweest om een kant en klare epg.dat bij te houden.

 

import on request komt eraan.

 

grtx , arnold

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: oudeis
Is het misschien een idee om automatisch te detecteren of Enigma gepatched is?


Python code:
Code:
if hasattr(epgCacheInstanceThingy, "import_event"):     importDirectly()else:     doFunkyReboot()


Thanks , nemen we mee.
Als ik nou mijn tutorial python had afgemaakt had ik hier mischien zelf ook nog aan gedacht :-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
@Kopernikus

@neptunus
na een crash zou de epg gewoon moeten blijven hoor..dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
De plugin kan met wat kleine aanpassingen(voornamelijk dir's) ook op de pc draaien.
maar zoals je al hebt gelezen is duzz zo vriendelijk geweest om een kant en klare epg.dat bij te houden.

import on request komt eraan.

grtx , arnold


Vrijdag een crash gehad, alles was weg en ik moest nog timers zetten dus toen kon in niets anders dan de tijd van de plugin veranderen en de gegevens weer ophalen.

On request zou erg fijn zijn.

@Duzz:
Thnx Duzz voor het bestand, hou je dit dagelijks vers?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...