Ga naar inhoud


[enigma2] xmltv-importer plugin (meerdaagse epg)


arnoldl

Aanbevolen berichten

@arnoldl

 

een "verse" import van de EPG gaat gewoon weer goed

 

ik ben ook verre van een held in bash scripting maar heb het volgende bedacht

 

1. maak een directory /hdd/crashlog aan

2. prop de volgende code in enigma2.sh

 

cat /hdd/enigma2_crash* | grep "FATAL: LINE 167" && crashexists=1 || crashexists=0

 

mv /hdd/enigma2_crash* /hdd/crashlog

 

if [ "$crashexists" -eq "1" ];

then

[ -f /media/hdd/epg_new.dat ] && mv /media/hdd/epg_new.dat /media/hdd/gemini.epg.dat

else

[ -f /media/hdd/epg_new.dat ] && cp /media/hdd/epg_new.dat /media/hdd/gemini.epg.dat

fi

 

 

 

gevolg:

bij crash 1 keer herstart met een extra poging om de epg-data alsnog te importeren, crashed ie dan nog een keer dan start enigma op zonder epg-gegevens

 

't zal best zonder die variabele in 1 regel kunnen maar dan zie ik door de bomen het bos niet meer vandaar dat ik het met die variabele en extra if-then constructie gedaan heb

 

enige nadeel wellicht is dat de crashlogs niet meer op de plek staan waar anderen 'm verwachten, maar of daar veel plugins e.d. van in de problemen komen waag ik te betwijfelen wink

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wanneer wordt het complete pakketje gepost; dwz met de wijzigingen die reeds eerder zijn vermeld?

 

Heb nog steeds dubbele tijden staan en verschoven, gaf een paar foutmeldingen namelijk tijden uitvoeren, of ik ben iets vergeten stop te zetten misschien?

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aardbeì

1. maak een directory /hdd/crashlog aan
2. prop de volgende code in enigma2.sh

cat /hdd/enigma2_crash* | grep "FATAL: LINE 167" && crashexists=1 || crashexists=0

mv /hdd/enigma2_crash* /hdd/crashlog

if [ "$crashexists" -eq "1" ];
then
[ -f /media/hdd/epg_new.dat ] && mv /media/hdd/epg_new.dat /media/hdd/gemini.epg.dat
else
[ -f /media/hdd/epg_new.dat ] && cp /media/hdd/epg_new.dat /media/hdd/gemini.epg.dat
fi



gevolg:
bij crash 1 keer herstart met een extra poging om de epg-data alsnog te importeren, crashed ie dan nog een keer dan start enigma op zonder epg-gegevens



ok dat lijkt er aardig op....maar als er een oude crashlog van een week geleden is met "FATAL: LINE 167" erin wist hij epg.dat ook nogsteeds bij een boot.(zie trouwens ook ff niet waar je epg.dat wist....maar dat is niet het probleem)
je eerste regel is ongeveer wat ik zoek , maar dan alleen voor crashlogs jonger dan ca 1 min..

helaas ondersteunt find volgens mij alleen ouderdom in dagen...dus daar kunnen we dan niks mee...
zal michien toch een klein python scriptje moeten worden hiervoor...




zal proberen een deze dagen inderdaad even een nieuwe installer te maken met de aanpassingen..

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
Origineel bericht van: aardbeì

1. maak een directory /hdd/crashlog aan
2. prop de volgende code in enigma2.sh

cat /hdd/enigma2_crash* | grep "FATAL: LINE 167" && crashexists=1 || crashexists=0

mv /hdd/enigma2_crash* /hdd/crashlog

if [ "$crashexists" -eq "1" ];
then
[ -f /media/hdd/epg_new.dat ] && mv /media/hdd/epg_new.dat /media/hdd/gemini.epg.dat
else
[ -f /media/hdd/epg_new.dat ] && cp /media/hdd/epg_new.dat /media/hdd/gemini.epg.dat
fi



gevolg:
bij crash 1 keer herstart met een extra poging om de epg-data alsnog te importeren, crashed ie dan nog een keer dan start enigma op zonder epg-gegevens



ok dat lijkt er aardig op....maar als er een oude crashlog van een week geleden is met "FATAL: LINE 167" erin wist hij epg.dat ook nogsteeds bij een boot.

nee hoor, ik verplaats na de check zowiezo de crashlogs naar een plek waar ze niet meer gechecked worden
(zie trouwens ook ff niet waar je epg.dat wist....maar dat is niet het probleem)
epg wordt gewist doordat ik als het mis is in de crashlog een mv doe ipv een cp, dan probeert ie nog 1 keer enigma op te starten met epg data en daarna niet meer omdat die epg.dat dan door enigma weggegooid wordt


je eerste regel is ongeveer wat ik zoek , maar dan alleen voor crashlogs jonger dan ca 1 min..

helaas ondersteunt find volgens mij alleen ouderdom in dagen...dus daar kunnen we dan niks mee...
zal michien toch een klein python scriptje moeten worden hiervoor...




zal proberen een deze dagen inderdaad even een nieuwe installer te maken met de aanpassingen..

grtx , arnold



mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lokatie van epg.dat is hardcoded als /hdd/epg.dat (zie lib/dvb/epgcache.cpp). Om te voorkomen dat je op je interne flash gaat schrijven wordt er gekeken of de grootte van de disk tenminste 50 MB is. Er wordt dus niet gezocht naar alternatieve lokaties.

 

De crashlog wordt altijd naar /media/hdd/crashlog_xxx geschreven (zie main/bsod.cpp). Als je geen hd hebt, zal die dus op je interne flash gezet worden. Hier wordt niet gecontroleerd of je naar disk of interne flash schrijft.

 

- Ruud

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat had ik al getracht, maar de epg.dat lijkt dus niet te bestaan in ronaldd, maar dat komt natuurlijk dat die waarschijnlijk in het geheugen geladen wordt of zo, en dus allen tijdens het booten bestaat.

 

 

p.s. Neptunus, bedankt voor je introductie in de wondere wereld die Dreambox heet.

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@arnold

 

was nog ff met find aan het spelen, met -newer kun je iig checken of de crashlog nieuwer is dan de epg_new.dat, als je dan ook nog op de error checked ben je er.

 

echter... die find jakkert bij mij de hele hdd af inclusief subdirectories, weet jij toevallig een manier om dat te voorkomen?

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in DCC het commando in telnet tik, van

CD HDD/ dan moet ik toch op de harde schijf terecht komen om de plugin te kunnen installeren.

Ik kan doen wat ik wil, maar het commando werkt gewoon niet.

Hij zegt steeds weer can't cd to hdd/

Wat doe ik fout, of wat is er fout, want volgens mij werkte dit altijd wel.

 

B17 confused

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...