Ga naar inhoud


[enigma2] xmltv-importer plugin (meerdaagse epg)


arnoldl

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Neptunus

Kan iemand even een steekproef doen en een paar zenders vergelijken met de aanvangstijden in de gids? Kijk daarbij even naar bijvoorbeeld aanstaande maandag of dinsdag.


je hebt gelijk, veel programma's staan 1 uur later.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

sterker nog, ze staan allemaal 1 uur later.

 

ik heb het volgende gedaan:

 

1. epg spul leeggegooid om vervuiling van oude info te voorkomen

2. geimporteert, heb van NED1 t/m RTL8 gecontroleerd op de zondag rond 19:00u en die staan er structureel 1 uur naast.

 

 

mvrgr

 

 

P.S. De box blijft zoals het zich nu laat aanzien wel stabiel iig, toen ik zelf met init3 en init4 aan het spelen was kreeg ik stabiliteitsproblemen

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 verzoekje trouwens

 

de notify's waarop je kunt antwoorden of je wel of niet wilt updaten en rebooten, het zou fijn zijn als die via een setting overruled konden worden aangezien we nu na 06:00 zullen moeten schedulen en bij mij iig de kinderen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid na 1 keer "ja" geantwoord te hebben vervolgens default "nee" zullen gaan doen omdat hun programma onderbroken wordt sleep

 

 

mvrgr

 

 

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij stond niet alles één uur later, het meeste stond eigenlijk wel goed maar als je niet kunt vertrouwen zie ik ervan af.

 

@skippy: vreemd dat niet werkt bij Nabilo, heb de file wel goed aangepast? Probeer eens de tijd over pakweg 5 minuten te zetten, even de random tijd uitzetten en kijk dan even naar het scherm, de plugin moet op de door jou ingevoerde tijd starten, daarna init 4 en init 3 en dan zou het moeten werken, ook even kijken met FTP op DCC of er een EPG.dat file in aangemaakt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Bij stond niet alles één uur later, het meeste stond eigenlijk wel goed maar als je niet kunt vertrouwen zie ik ervan af.


Heb je MHW nog erbij aanstaan en stem je dan af op NED1? Dan overschrijft de MHW info alsnog de plugin gegevens heb ik het gevoel. Da's ook de reden dat het mij niet eerder opviel dat het eea structureel 1 uur ernaast staat.

MHW staat in een screenshot op de 1e pagina van deze thread aan, maar ik heb het gevoel dat ie uit moet staan voor een goede werking van de plugin wink


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley
Origineel bericht van: aardbeì

MHW staat in een screenshot op de 1e pagina van deze thread aan, maar ik heb het gevoel dat ie uit moet staan wink


mvrgr


Beide al geprobeerd, maakt geen verschil


bij mij wel, als ik alles leegkieper en alleen van de plugin gebruik maak staat alles netjes 1 uur verkeerd, als ik alles leegkieper en MHW + de plugin aanzet dan staat alles er 1 uur naast totdat ik op een zender afstem die de info voor de dag die ik controleer (zondag) ook heeft, daarna gaat de hele zondag door de war

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier ook op alle programma's 1 uur later in de tvgids.nl epg dus helaas kunnen we deze nu niet vertrouwen.

Ik ben ook al een tijdje bezig met de mc2xml grabber maar hier hetzelfde probleem.

 

@arnold,

 

Kun een script maken in je importer waar hij alles 1 uur terugzet?

of is er een mogelijkheid om een optie in de grabber toe te voegen want ik maak ook zelf m'n lijsten via tvgids.nl dus aan jou ligt het niet hoor

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aardbeì
Origineel bericht van: Harley
Origineel bericht van: aardbeì

MHW staat in een screenshot op de 1e pagina van deze thread aan, maar ik heb het gevoel dat ie uit moet staan wink


mvrgr


Beide al geprobeerd, maakt geen verschil


bij mij wel, als ik alles leegkieper en alleen van de plugin gebruik maak staat alles netjes 1 uur verkeerd, als ik alles leegkieper en MHW + de plugin aanzet dan staat alles er 1 uur naast totdat ik op een zender afstem die de info voor de dag die ik controleer (zondag) ook heeft, daarna gaat de hele zondag door de war

Nogmaals geprobeerd, maakt hier geen verschil. Gaat op beide manieren op dezelfde manier in de fout.
Now/next zit ook nog in de weg, die trouwens wel de juiste tijd wil aangeven.

post-19006-1318260145,5284_thumb.jpg

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley
kerni dtv HD LE, staat bij HD skins/addons.

idd de mooiste skin tot nu toe.


A ha, een HD skin voor de 8000! Vandaar.

Tsja, van die 8000 kan ik alleen nog maar dromen gezien de schaarste! frown

Anyway: @Arnold: weet jij waar Henk Puister zijn gegevens vandaan haalt? Volgens mij zijn de gegevens voor de Topfield epg files correct.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Arnold

Ik gebruik NabiloBlackHole_DM7025_07

En mijn epg.dat file save ik op de CF

 

Heb volgende aanpassingen gemaakt:

-in /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/EPGImport/epgdat_importer

"/media/cf/epg_new.dat"

 

-in /usr/bin/enigma2.sh regel 2

"[ -f /media/cf/epg_new.dat ] && mv /media/cf/epg_new.dat /media/cf/epg.dat"

 

Om te testen: de tijd op 25 en random op 0

 

Na het booten komt het venster van de "EPGImport Plugin" met de vraag "ja" of "nee".

Natuurlijk voor "ja" gekozen, dan komt het raderwerkje in actie.

Dan komt de vraag voor "restart enigma" , dus weer "ja"

Dan komt er een groen crashlog venster en is het dus booten.

Na het opstarten weer de 2 vragen en weer de crash. Dit blijft zo doorgaan zolang ik "ja" kies op de vraag voor de "EPGImport Plugin". (stond ned1)

Na een paar keer te crashen voor "nee" gekozen op de eerste vraag en komt de "EPG data stream" van nabilosat tevoorschijn.

Even de EPG nagekeken en ja, heb de gegevens nu binnen tot enkele voor komende donderdag. Op uitzondering van één, vijftv en ned3 waar het enkel now en next is.

Daarna op "één" gaan staan en terug laten booten, dan gaat de "EPGImport Plugin" zonder crash!! Héél raar !!

Hoe krijg ik nu de epg terug op één, vijftv en ned3?

Maakt die channel id iets uit in de xmltv.dat om zenders toe te voegen zoals oa MGM

 

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...