Ga naar inhoud


[enigma2] xmltv-importer plugin (meerdaagse epg)


arnoldl

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: antonlamers
Hoi Arnold,

Hij werkt goed in Ronaldd.
Ik lees in jouw readme dat hij er vanuitgaat dat de epg.dat op de hdd staat.
Ik heb nergens epg.dat staan. Heb nog gezocht met de zoekfunctie maar die vind geen epg.dat. En toch werkt jou plugin.
vraagje, buiteronline.nl is dat jou site voor de epg? Kan ik ook van tvgids.nl downloaden?

Anton


staat patched_enigma dan op 1 of 0 ??
als het werkt en patched staat op 0 dan moet er wel een epg.dat zijn...

buiteronline.nl is beschikbaar besteld door mede sat4all lid buiter...
hier plaats ik dagelijks een grab van tv_gids.nl

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: arnoldl
Origineel bericht van: kistedu
Hoi Arnold,
een vraagje, moet ik de xml editen en de channel ID zetten op de nummer zoals ik mijn favo staat??

BV
<channel id="5">1:0:1:07d5:0449:0035:00c00000:0:0:0:</channel> <!-- rtl 5 -->


nee die channel id , is de id zoals die zender in de xmltv genoemd wordt.

voor de standaard download locatie staat dit goed.


Heb alle channel ID's verandert in mijn xml file. Nu weet ik niet hoe de originele setting van je was. Zou je deze xml file los willen uploaden aub zodat ik niet alles opnieuw moet installeren.
Bedankt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
Origineel bericht van: antonlamers
Hoi Arnold,

Hij werkt goed in Ronaldd.
Ik lees in jouw readme dat hij er vanuitgaat dat de epg.dat op de hdd staat.
Ik heb nergens epg.dat staan. Heb nog gezocht met de zoekfunctie maar die vind geen epg.dat. En toch werkt jou plugin.
vraagje, buiteronline.nl is dat jou site voor de epg? Kan ik ook van tvgids.nl downloaden?

Anton


staat patched_enigma dan op 1 of 0 ??
als het werkt en patched staat op 0 dan moet er wel een epg.dat zijn...

grtx , arnold


Ik kan de epg.dat toch nergens vinden. ook de zoekfunctie van windows niet. Waar zou het moeten staan?
iets anders, sommige programma's staan nu niet goed in de epg, zoals GTST daar staat 21:00 bij. Als het dadelijk zondag is en je hebt dan weer de standaard epg van 1 dag overschijft hij dan de gegevens welke van de tvgids.nl af komen met de epg welke door canal digitaal worden meegezonden. Zodat dan toch nog een dag van te voren de epg weer goed is.

Anton

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even de gegevens gecontroleerd maar ik moet zeggen dat er niet veel van klopt, soms worden complete programma's niet vermeld, soms staat bijna een hele avondprogrammering één uur te laat.

 

Nogmaals: niets ten nadele van de makers van deze mooie plugin, zij kunnen er niets aan doen, het ligt aan de bron. frown

 

Anyway, voor mij is betrouwbaarheid van gegevens zoals aanvangstijden en dergelijke erg belangrijk. Ik kan dan ook niets andere doen dan de plugin deïnstalleren en weer over te gaan naar de "BIENTOT" cds MHW EPG. crazy

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

@anton

 

epg.dat kan je evt vinden door in telnet:

cd /

find -name epg.dat

 

de ven een bepaald tijdstip wordt overschreven als er op een andere wijze epg voor binnenkomt (mhw,now/next of normale epg)

 

als het in de download fout staat en c+ het wel goed meezend, dan zal hij dus twee dagen van te voren worden goedgezet door de mhw c+ epg.

 

 

Kan een ieder die foute info tegenkomt eens kijken of dat op tv_gids.nl ook fout staat..

zo ja dan moeten we mischien op zoek naar een andere bron ,

anders zit er mischien een fout in de grabber die ik gebruik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@all ,

 

De bron die ik nu voor xmltv gebruikt is inderdaad beperkt (enkel tv_gids.nl),

ik hoop op hele korte termijn ook een uitgebreide versie te kunnen aanbieden....

 

Nogmaals als iedereen de fout gevonden info wel wil vergelijken met wat er op tvgids.nl staat, en dit even laat weten, dan weten we iig waar die fout zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@all ,

 

zit net in mn log te kijken, en ik zie dat mijn dagelijkse xmltv file pas rond 5:30 klaar is en geupload wordt.

(dat grabben is zo traag)

ik kan de grab niet eerder starten, want schijnbaar geven grab's die voor 4:00 lopen soms de verkeerde dag (na 4:00 wordt morgen pas vandaag bij tv_gids).

 

hierdoor download de standaard ingestelde tijd de versie van gisteren.

 

dus evt de tijd aanpassen naar ca 6 uur , om de recentste xmltv file te hebben.

 

grtx , arnold

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de tijd nu om 10.00h staan, om een of andere reden doet ie het om 5.00h hier niet. Overdag gaat het wel steeds goed.

 

Gisteravond rond 0.00h "de wereld draait door" hier op 0.35h en 1.35 staan. Enige fout die ik tot nu toe gezien heb.

 

Voor de rest draait het hier goed. EPG lijkt nu allemaal te kloppen tot donderdag.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
@all ,

De bron die ik nu voor xmltv gebruikt is inderdaad beperkt (enkel tv_gids.nl),
ik hoop op hele korte termijn ook een uitgebreide versie te kunnen aanbieden....

Nogmaals als iedereen de fout gevonden info wel wil vergelijken met wat er op tvgids.nl staat, en dit even laat weten, dan weten we iig waar die fout zit.


Ik kan het nu niet meer nakijken maar ik wilde even Voetbal Insite van aanstaande maandag RTL7 programmeren maar die stond een uur later in de EPG dan het werkelijk aanvangstijdstip. Toen heb ik nog wat programma's in de EPG van aanstaande maandag vergeleken met de aanvangstijden in de gids en toen bleek er meer niet te kloppen.

Kan iemand even een steekproef doen en een paar zenders vergelijken met de aanvangstijden in de gids? Kijk daarbij even naar bijvoorbeeld aanstaande maandag of dinsdag.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...