Ga naar inhoud


Beste image ?


Stefaand

Aanbevolen berichten

Hallo beste Sat vrienden,

ik wou eens even een poll starten en vragen aan de verschillende mensen die een DM800 gebruiken welke image zij het beste vinden ?

Velen gebruiken Gemini.

Anderen zweren bij NewNigma

En ik lees ook veel over Pli-jade.

 

Mijn vraag is: welke image vinden jullie de beste en waarom ?

 

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Alle images zijn voor het overgrote deel net zo goed of net zo slecht als de datum waarop ze gebouwd zijn.

Die datum is namelijk van belang voor het bouwen van een op dat moment wel of niet stabiele omgeving.

99,9% van de image maakt namelijk gebruik van head en daar wordt dagelijks in gewerkt door Dream Multimedia. Bouw je dus op head, neem je het risico dat er "een muurtje" nog niet helemaal afgebouwd is.

Alle snicksnack er omheen (blue-panel, download menu's en dat soort spul) is bij vrijwel alle image wel ongeveer hetzelfde.

Ze maken grotendeels toch gebruik van de software en plugins die openbaar te vinden is. De image bouwers bouwen voornamelijk alleen het menu waarmee je de boel kunt installeren.

Moraal van dit verhaal: Op maandag is Pli beter, maar op vrijdag kan dat weer newenigma zijn. Dat hangt er allemaal maar net vanaf of de dag waarop ze gebouwd hebben de e2 head stabiel was.

Wat mij betreft slaan alle image bouwers de plank finaal mis. Al hun software is namelijk closed source en dat is zeker niet in lijn met enigma dat wel gewoon open source is.

Die Gemini gasten zijn helemaal het spoor bijster want die slokken software op en maken er hun "eigen" versie van en stoppen het vervolgens in hun achterlijk beschermde closed source image.

Alleen om die reden al zou ik iedereen willen aanmoedigen geen gemini te gebruiken.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mij maar de Newnigma en de jade bijde zijn zeer goed vindt ik mijn voorkeur gaat naar de Newnigma maar eigenlijk is deze poll waardeloos daar iedereen een ander mening heeft en wensen.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ome to
Doe mij maar de Newnigma en de jade bijde zijn zeer goed vindt ik mijn voorkeur gaat naar de Newnigma maar eigenlijk is deze poll waardeloos daar iedereen een ander mening heeft en wensen.


Hoi, bedankt voor je reaktie.
Ach ik denk niet dat deze poll waardeloos is, het is eens leuk en goed te horen wie wat neemt en waarvoor.

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk het niet, ik ben objectief.

Gemini is ook wel leuk, maar je moet eens proberen een draadloze verbinding te maken met Gemini ??

Niet makkelijk hoor.

Met newnigma was dit een fluitje van een cent.

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kies toch voor Gemini, vind die het stabielst op mijn 7025 en er zit een eTorrent client in.

open source of closed source, het is me om het even, het image is freeware en daar gaat het om als eindgebruiker.

voor de heren programmeurs ligt dat natuurlijk anders.

 

 

 

merDe

 

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

merDe,

 

't is me even onduidelijk of je nou Gemini kiest voor je DM800 omdat deze zo stabiel is op je 7025.

Of dat je Gemini kiest voor je 7025. (zonder dat je een DM800 gebruikt)

 

De vraag is wat je op je DM800 gebruikt.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley
Aanmoedigen geen gemini te gebruiken!!

pppfff, ga je nu niet een beetje te ver?

Wel de enige waarbij, voor mij belangrijke dingen, wel goed werken.

Image is gewoon persoonlijke voorkeur.


Ik vind ook behoorlijk ver gaan een breed gedragen image zo af te raden.

Ik heb ze allemaal wel eens geprobeerd en sommige zoals Pli en Ronaldd uitgebreid geprobeerd en toch kom ik steeds weer terug op Gemini omdat die bij mij soepel loopt, vooral als het gaat om het mounten.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb Gemini op de DM800.

Voor mij is de belangrijkste reden om Gemini te doen en niet PLi (verder heb ik niet gezocht eerlijk gezegd) is dat Gemini kennelijk een iets beroerdere kwaliteitscontrole heeft waardoor ze zonder al te veel te testen de nieuwste update's al vrij snel in hun images verwerken

 

Ik merk dit op de DM800 met name omdat dit het enige (oeps, had er toch wel een paar extra getest maar de laatste 5 maanden niet meer) image is dat Echt Goed schakelt met mijn opstelling. Dat is trouwens pas sinds Gemini 4.00, voor die tijd was terugschakelen van Hotbird naar Astra3 nog het laatste issue.

 

Opstelling is : 1 uncommited Spaun met 1 ingang van een single LNB op Hotbird en de andere ingang zo'n vermaledijde Monoblock LNB (die overigens op mijn 600's ook problemen geeft...)

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...