Ga naar inhoud

Rotor draait niet tussen opnamen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een DM800 met de laatste PLI image. Als de schotel richting bijv. 19.2 staat en er wordt dmv. de Timer een opname gestart op bijv. 28.2 dan wordt de motor niet aangestuurd om te draaien. Maw. geen opname! Bij het normaal zappen geen probleem; alleen bij het opnemen. Ik heb alles opnieuw gescanned en gereboot maar dat heeft ook niet geholpen. Iemand een idee?

Geplaatst:

Ik heb het zelf eigenlijk nooit bij de hand gehad en zou dus niet weten of gemini hier ook last van heeft.

Misschien is het een tijdelijke oplossing om vlak voor de timer een zap timer in te stellen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: runaway
Ik heb een DM800 met de laatste PLI image. Als de schotel richting bijv. 19.2 staat en er wordt dmv. de Timer een opname gestart op bijv. 28.2 dan wordt de motor niet aangestuurd om te draaien. Maw. geen opname! Bij het normaal zappen geen probleem; alleen bij het opnemen. Ik heb alles opnieuw gescanned en gereboot maar dat heeft ook niet geholpen. Iemand een idee?

ik heb dit probleem ook,maar enkel waneer de 2 tuners zijn geactiveerd,als ik maar 1 tuner activeer dan draaid die naar de juiste positie,
miss een idee om eens ook uit te testen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:
Origineel bericht van: digitaal kijker
ik heb dit probleem ook,maar enkel waneer de 2 tuners zijn geactiveerd,als ik maar 1 tuner activeer dan draaid die naar de juiste positie,
miss een idee om eens ook uit te testen.

Dat zal denk ik weinig uitmaken op een ontvanger met maar 1 tuner.

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Geplaatst:

ok sorry,had 8000 zien staan,beetje mis gekeken,ben met teveel tegelijk bezig op de pc.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Ik heb er wat mee zitten klungelen. Het blijkt dat de rotor niet wordt aangestuurd als de timer opname vanuit standby stand wordt gestart. Laat ik de DM800 aan en de timer start een opname, dan wordt de rotor keurig aangestuurd...

Aangezien er blijkbaar niemand is die dit probleem ook heeft, zal ik de box maar es weer gaan flashen in de hoop dat het probleem ook bij mij verdwijnd.

Geplaatst:
Ik heb er wat mee zitten klungelen. Het blijkt dat de rotor niet wordt aangestuurd als de timer opname vanuit standby stand wordt gestart. Laat ik de DM800 aan en de timer start een opname, dan wordt de rotor keurig aangestuurd...
Aangezien er blijkbaar niemand is die dit probleem ook heeft, zal ik de box maar es weer gaan flashen in de hoop dat het probleem ook bij mij verdwijnd.

Heb het ook getest en idd vanuit de standby draait de rotor niet.
Staat de box aan, dan is het goed.
Ook andere images hebben hier last van.

DM8000 DM800 en PLi gek

Geplaatst:
Origineel bericht van: JackieX

Heb het ook getest en idd vanuit de standby draait de rotor niet.
Staat de box aan, dan is het goed.
Ook andere images hebben hier last van.

Dank je JackieX. We zullen moeten wachten op een fix van E2 vermoedlijk. Zolang laat ik de DM800 maar aan...
Geplaatst:
Dank je JackieX. We zullen moeten wachten op een fix van E2 vermoedlijk. Zolang laat ik de DM800 maar aan...

wel even deze bug melden dan op het DMM forum anders kan je nog lang wachten lijkt me...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

• 2 weken later...
Geplaatst:

Probleem dankzij het DMM forum, altans hier, opgelost.

Je moet het volgende doen;

Install ssatelliteequpmentcontrol plugin and set "Delay after enable voltage before switch command" and "Delay after enable voltage before motor command"

to a higher value. I think 2000ms are ok.

Succes.

DM8000 DM800 en PLi gek

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen