Ga naar inhoud


Auto updaten van zenderlijst??


Tweak

Aanbevolen berichten

Ik heb nu al een tijd een paar DM500-C staan, alleen ik word wel moe van dat zenderlijsten gedoe. bij de samsung vul je een of andere code in als je hem uit de doos haalt. en hij vind zelf nieuwe zenders? de dreambox moet ik telkens goeie cables.xml gaan zoeken en dan in het menu laten zoeken... kan dit nou niet anders? zijn er geen tooltjes die automatisch het bijwerken of iets? of is er ergens een uitleg hoe ik zelf een goeie cables.xml kan maken voor de regio noord brabant?

 

Gaat trouwens dus om Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


het kan inderdaad makkelijker ik gebruik de cable.xml al helemaal niet

kies hand matige scan

ik vul de freq. in of gebruik de huidige bv 372 mhz check de symbol rate of die 6875 is en vink dan netwerk search aan , druk dan op scan en je zal zien dat ie alle freq. vind en scant.

 

er is helaas nog geen optie om de gebruikte ziggo kanalen volgorde over te nemen.

 

Maar de ontbrekende zenders zullen in ieder geval in de lijst All staan.

 

Dus nog niet in je boeketten lijsten daar blijft vaak verwijderde item staan .

 

Dit kan je natuurlijk met een goede editor gewoon aanpassen en uploaden.

 

suc6

Mvg Barry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even afhankelijk van de image die je gebruikt zou de kanalenlijst toch ook automatisch kunnen worden bijgewerkt zodra Ziggo iets aanpast?

 

Ik kan mij herinneren dat bij de oude dbox2 met neutrino het wel werkte.

 

Het in je Fav zetten is iets wat altijd handmatig moet gebeuren.

DM8000S, Visiosat G4, Sony 46inch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: balans
het kan inderdaad makkelijker ik gebruik de cable.xml al helemaal niet
kies hand matige scan
ik vul de freq. in of gebruik de huidige bv 372 mhz check de symbol rate of die 6875 is en vink dan netwerk search aan , druk dan op scan en je zal zien dat ie alle freq. vind en scant.

er is helaas nog geen optie om de gebruikte ziggo kanalen volgorde over te nemen.

Maar de ontbrekende zenders zullen in ieder geval in de lijst All staan.

Dus nog niet in je boeketten lijsten daar blijft vaak verwijderde item staan .

Dit kan je natuurlijk met een goede editor gewoon aanpassen en uploaden.

suc6


Het werkt niet... hij springt meteen op dat ie klaar is en niks gevonden heeft. heb precies gedaan wat je zei wat doe ik verkeerd??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tweak
Origineel bericht van: balans
het kan inderdaad makkelijker ik gebruik de cable.xml al helemaal niet
kies hand matige scan
ik vul de freq. in of gebruik de huidige bv 372 mhz check de symbol rate of die 6875 is en vink dan netwerk search aan , druk dan op scan en je zal zien dat ie alle freq. vind en scant.

er is helaas nog geen optie om de gebruikte ziggo kanalen volgorde over te nemen.

Maar de ontbrekende zenders zullen in ieder geval in de lijst All staan.

Dus nog niet in je boeketten lijsten daar blijft vaak verwijderde item staan .

Dit kan je natuurlijk met een goede editor gewoon aanpassen en uploaden.

suc6


Het werkt niet... hij springt meteen op dat ie klaar is en niks gevonden heeft. heb precies gedaan wat je zei wat doe ik verkeerd??


Niets, dat werkt meestal niet omdat het voor de meeste ontvangers lijkt alsof Ziggo op netwerk 1000 zit in plaats van bijvoorbeeld netwerk 9700 zoals dat bij mij in Groningen geldt. Daar is wel een verklaring voor, maar dat vergt veel typewerk smile

Kun je niet je ontvanger instellen op symbolrate 6875, QAM 64, en dan de hele band laten afzoeken zonder netwerk search? Dan krijg je in principe alle zenders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: roxstar
Even afhankelijk van de image die je gebruikt zou de kanalenlijst toch ook automatisch kunnen worden bijgewerkt zodra Ziggo iets aanpast?

Ik kan mij herinneren dat bij de oude dbox2 met neutrino het wel werkte.

Het in je Fav zetten is iets wat altijd handmatig moet gebeuren.

heb je hier toevallig een link van?
ik kan zoiets nl niet vinden in mijn image (sportster 1rc10)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: Tweak
Origineel bericht van: balans
het kan inderdaad makkelijker ik gebruik de cable.xml al helemaal niet
kies hand matige scan
ik vul de freq. in of gebruik de huidige bv 372 mhz check de symbol rate of die 6875 is en vink dan netwerk search aan , druk dan op scan en je zal zien dat ie alle freq. vind en scant.

er is helaas nog geen optie om de gebruikte ziggo kanalen volgorde over te nemen.

Maar de ontbrekende zenders zullen in ieder geval in de lijst All staan.

Dus nog niet in je boeketten lijsten daar blijft vaak verwijderde item staan .

Dit kan je natuurlijk met een goede editor gewoon aanpassen en uploaden.

suc6


Het werkt niet... hij springt meteen op dat ie klaar is en niks gevonden heeft. heb precies gedaan wat je zei wat doe ik verkeerd??


Niets, dat werkt meestal niet omdat het voor de meeste ontvangers lijkt alsof Ziggo op netwerk 1000 zit in plaats van bijvoorbeeld netwerk 9700 zoals dat bij mij in Groningen geldt. Daar is wel een verklaring voor, maar dat vergt veel typewerk smile

Kun je niet je ontvanger instellen op symbolrate 6875, QAM 64, en dan de hele band laten afzoeken zonder netwerk search? Dan krijg je in principe alle zenders.



Werkt ook niet... met een beetje geklooi doet hij iets maar dan vind hij een paar zenders en thats it... of komt dat omdat ik mischien al alle zenders heb? (ik probeer dit omdat Humor tv het bijvoorbeeld niet doet) service could not be found. ik gebruik gemini max var. iemand enig idee?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...