Ga naar inhoud


DVB op een Vista mediacenter met cccam mogelijk?


Aanbevolen berichten

Omdat ik graag 2 kanalen tegelijk zou willen opnemen (of 1 kijken, 1 opnemen) zou ik op mijn HTPC graag ook DVB-C kanalen willen bekijken. Ik heb ook een Dreambox met werkende CCCam en een interne share werkt gewoon, dus waarom niet naar een HTPC toe.

Het enige "probleem" is dat het een mini HTPC is, zonder pci sloten. Nu heb ik van Pinnacle begrepen dat de PCTV Hybrid Pro stick zowel analoog als digitaal (DVB-T + DVB-C) aan kan.

 

Wat ik dan nog zoek is: Welke software is geschikt om de gecodeerde kanalen via cccam te decoderen (en te kunnen kijken cq. opnemen, ook de HD kanalen) via een interne share via mijn Dreambox en kan ik cccam uberhaupt wel onder Windows draaien? Het is een x86 systeem, dus 32 bit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn op dit moment 3 projecten die CCcam onder windows werkende willen krijgen:

 

FLYCCCAM (by blueboy)

native

 

Emubox (by _silencer)

in combinatie met linux(vm)

 

Emudrag (by iznougudpt)

in combinatie met een dreambox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: octavius
Emudrag (by iznougudpt)
in combinatie met een dreambox


correctie: hier gaat het vermoedelijk ook om combinatie met linux (andLinux) op de pc.

ik heb me er nog niet helemaal in verdiept. je zult het zelf even moeten uitzoeken. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sis
En je moet een plugin kunnen gebruiken in je DVB Viewing software. Zover ik weet, is dit niet mogelijk in Vista MCE.

Gr
Sis


Ik wil geen Mediacenter software gebruiken hoor, gewoon andere software is prima. Daarnaast draai ik toch XBMC voor de video's enzo.
Flysoftcam lijkt me erg tof, maar er zijn wat haken en ogen aan.

DVBWorld: herkent helemaal geen tuner
DVBViewer: geen demo van te krijgen, wel van de channel editor en die doet het, maar verder mag je er niet naar vragen qua cccam. Een niet-gekochte versie die ik vond (puur voor demo doeleinden!) doet het weer niet, ondanks dat het de laatste versie is, ik heb dus nog geen garantie dat dit programma werkt
AltDVB: Is volgens mij helemaal geen viewer, ik heb er niets mee aan de gang gekregen in elk geval
MyTheatre: Herkent de tuner wel maar denkt dat hij ofwel DVB-t ofwel DVB-s is en dus kan ik nog steeds geen kanalen zoeken
WatchTVPro: Idem

Overigens kan ik wel FTA kijken met het bij de tuner geleverde programma dus de tuner is goed, alleen er zijn op de kabel maar 3 kanalen FTA waarvan maar 1 een echt kanaal: Nederland 1. Daar heb ik natuurlijk niets aan wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eureka!

Het is me gelukt, ik heb DVBViewer gekocht en nu werkt het, echter niet helemaal zoals in de beschrijving staat, in de map MDPlugins doet flysoftcam niets, als ik hem gewoon in de plugins zet wel.

Alleen bij een aantal kanalen zegt hij alleen maar NEW CHANNEL onder CW (geen idee wat CW is maar het geeft normaal een code als AB 99 F6 blabla), bijvoorbeeld bij EUROSPORT, maar die zit wel gewoon in het pakket.

Andere kanalen doen het wel weer prima.

Ik heb zo'n php dingetje met cccam info en daar zie ik dat hij op die kanalen die het niet doen ook helemaal niet connect, normaal, als ik een kanaal zou willen kijken die niet enabled is op de kaart dus niet in het abonnement zit dan connect hij wel maar krijg je een "NOK" melding.

Is er al iemand met ervaring met deze flysoftcam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...