Ga naar inhoud


TV-Vlaanderen + settopbox + EPG


w8andc

Aanbevolen berichten

Korte, maar duidelijke vraag:

 

Welke receivers, die op dit moment verkrijgbaar zijn, kunnen de meerdaagse EPG (meer dan 2 dagen) van TV-Vlaanderen / CanalDigitaal weergeven?

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zeker van?

 

Dit is verwarrend.

 

Dacht toch al meerdere keren gelezen te hebben dat sommigen een 7-daagse EPG kunnen raadplegen. Systeem Neuro EPG???

 

Via DVB EPG (EIT) wordt enkel now en next meegestuurd. (meeste receivers)

Via Mediahighway EPG en DVBviewer software (PC) kan ik inderdaad wel 2 dagen EPG ophalen. Maar dat is nu ook niet bepaald schokkend en echt bruikbaar voor PVR.

Voor de HD kanalen zou er iets als Nagraguide gebruikt gaan worden.

 

TV-Vlaanderen mag daar toch wel eens wat meer duidelijkheid in brengen en alvast veel meer werk van maken! Triestig.

De duitse zenders mogen als voorbeeld gebruikt worden.

 

Alternatief: Zijn er receivers die een XMLTV-bestand kunnen importeren?

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi w8andc,

 

Neuro EPG zit tijdelijk in de koelkast bij CDS omdat ze er teveel problemen mee hadden op hun eigen Philips STB's :-)

 

Nagraguide EPG gebruiken ze voor hun HDTV-kanalen. Beide systemen zullen voorlopig enkel op bepaalde "certified" ontvangers werken. Goed uitkijken dus.

 

De laatste Neumoteam images voor de DGStation Relook 400s hebben native XMLTV support. Dit is wel een SDTV-receiver.

 

De NLB images voor de IPBox/DGStation HDTV receivers kunnen ook overweg met XMLTV als je de WebEPG plugin installeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info.

 

Zelf heb ik de Vantage HD-8000S. Deze werkt voor mij wel uitstekend als PVR. Veel mogelijkheden, maar geen XMLTV import momenteel. Dit zou wel handig zijn voor programmeren van PVR en ook tijdens het zappen. Ondersteunt ook geen mediahighway EPG enkel DVB EPG(enkel goed voor de Duitsers). De officiële software wordt wel zeer regelmatig geüpdate (eveneens beta firmwara en forum). Er is ook alternatieve software ter beschikking, maar enkel uitbreiding op emu en kaartlezer niveau. Heb gelezen dat dit toestel theoretisch zou kunnen werken op Linux.

 

Ben zelf wat gaan zoeken naar meer info i.v.m. die IPBox 9000 HD plus. Lijkt mij wel zeer interssant. Menu's zien er wel heel goed uit moet ik zeggen.

Maar ik ben momenteel een absolute Linux newbie en weet niet hoe vlug je de weg kan vinden bij zulke boxen. Lees van alles en nog wat (images, firmware, ...) Het bos door de bomen vinden is niet zo eenvoudig. Wel veel info over dit toestel te vinden lijkt mij. Ondersteuning voor XMLTV zou zeer handig zijn als het goed werkt natuurlijk. Kan hier zonder problemen zeer uitgebreide info ophalen voor de meeste zenders van TV-Vlaanderen via jxmltv java software. Deze IPbox blijkt een uitstekende beeldkwaliteit te geven. Kan iemand dat bevestigen? Iemand toevallig vergeleken met een Vantage?

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...