Ga naar inhoud


Fastscan Canal Digitaal bevat verkeerde data?


Peterbraaf

Aanbevolen berichten

Ik heb het even 2 dagen afgewacht maar ik schijn sinds enkele dagen de enigste te zijn op dit forum met problemen met de Fastscan van Canal Digitaal?

 

Telkens als ik op mijn CT HD 5000 combo plus een compleet verse Fastscan uitvoer dan worden er een aantal Nederlandstalige zenders (zoals RTL4,RTL5,RTL7,RTL8,Discovery enz.)ingedeeld bij Astra 23E.Ik krijg dus geen beeld op deze kanalen. Als ik handmatig ga zoeken dan blijken de zenders niet aanwezig op Astra 23.5E maar gewoon nog steeds op Astra 19.2E.

 

Die gegevens worden op een of andere data-kanaal verzorgd door CDS zelf toch? Iemand hier meer last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zijn het alle NL zenders van de 19.2 of slechts een aantal?

Kijk anders je diseqc settings na. Astra 19.2 op 1, 23.5 op 2 en eventueel 28.2 op 3.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het waren slechts enkele zenders uit de 500+ waslijst. Alle RTL-en en Discovery, Animal, Eurosport en zo nog 10-tal meer werden gekoppeld aan Astra 23E. Dit terwijl het apparaat een maagdelijke reset kreeg en alle aanwezige zenders werden verwijderd.(voor de duizendste keer) Voor deze 2 dagen werkte alles prima. Vanochtend heb ik het weermaal gedaan (in de hoop dat CDS meeleest) en nu werkt alles weer ok.Zeker aan het spelen daar bij CDS nu er een satelliet verhuist is van 19.2E naar 23.5E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet natuurlijk niet hoe ze hun data daar bij CDS koppelen etc, maar het lijkt me toch sterk dat ze hun zenders koppelen aan satellieten.

En dan nog zou het me verbazen dat ze deze ene keer wel up-to-date reageren wink

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gaat het dan om de zenders op één transponder, namelijk 12343 H 27500 3/4.

 

Op die transponder zitten de volgende zenders: RTL4, RTL5, RTL7, TV Oranje, Discovery, Animal Planet, Eurosport, Cartoon/TCM, RTL8, Hallmark & Dorcel TV.

 

Als je op deze zenders géén beeld hebt en op de rest wel, gaat het om alleen die transponder. Die kun je niet handmatig instellen en aanpassen? Of kun je met jouw ontvanger geen fastscan aanpassen? Er zijn ontvangers die dat kunnen. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk ligt het toch aan je ontvanger. Heb de afgelopen dagen geen vreemde dingen gezien met fastscan op diverse ontvangers.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...