Ga naar inhoud

(DM8000) Heb ik via de dvi van de 8000 naar hdmi van tv ook geluid op mijn TV?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vraag me af of ik geluid krijg via de dvi aansluiting van mijn toekomstige 8000 naar de hdmi van mijn tv ?

Via mijn dvi van mijn computer naar de hdmi van mijn tv had ik ook geen geluid op mijn tv en moest ik een aparte audio kabel trekken.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

bij deze dvi-uitgang zit ook geluid. met de bijgeleverde verloopkabel heb je dan een hdmi-uitgang met geluid.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

Ik heb al een dvi naar hdmi kabel gekocht. Dan heb ik die verloopkabel niet nodig. Weet jij of het dan werkt of moet ik speciaal die verloopkabel gebruiken ?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen. Ik heb pas een 5 meter lange dvi-hdmi kabel gekocht. Die kan ik misschien dan ruilen tegen een hdmi-hdmi kabel.

Ik hoop dat iemand even reageert. Alvast bedankt.

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pedro4
Ik heb al een dvi naar hdmi kabel gekocht. Dan heb ik die verloopkabel niet nodig. Weet jij of het dan werkt of moet ik speciaal die verloopkabel gebruiken ?

Iedere fatsoenlijke DVI->HDMI kabel werkt.
Ik zie zo niet waarom die van jou niet zou werken.

PLinux member

Geplaatst:
Origineel bericht van: Roodkapke
Origineel bericht van: Pedro4

Iedere fatsoenlijke DVI->HDMI kabel werkt.
Ik zie zo niet waarom die van jou niet zou werken.

Nou ik weet niet hoe die verloop eruit ziet. Misschien gaat er een dvi met audio over in een hdmi. Dus dvi en een audiokabel zitten in de 8000 en verlopen naar een hdmi. Zal wel niet maar ik weet dat niet zeker. weet jij dat ??

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Dit is een onderwerp welke ondertussen talloze malen is behandeld hier op S4a, en ook op andere boarden.

1/Er zit op de Dreambox 800, en de 8000 een DVI chassisdeel (zeg maar stopcontact). Uit dit DVI "stopcontact" komt echter gewoon een HDMI signaal. MET geluid dus.

Conclusie:

elke kabel die aan de ene zijde over een DVI stekker beschikt werkt dus gewoon. Als de stekker aan het andere einde van de kabel nu ook nog in het stopcontact van de beeldweergever (televisie) past dan werkt het dus gewoon.

Dus:

DVI<--->HDMI = OK.

DVI<--->DVI = OK.

DVI<--->DVI met verloopje naar HDMI = OK.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Hoi Peter,

Keibedankt. Daar ben ik blij mee.

Prettig weekend.

Afz. Ook Peter.

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:
Origineel bericht van: prutsie
Dit is een onderwerp welke ondertussen talloze malen is behandeld hier op S4a, en ook op andere boarden.

1/Er zit op de Dreambox 800, en de 8000 een DVI chassisdeel (zeg maar stopcontact). Uit dit DVI "stopcontact" komt echter gewoon een HDMI signaal. MET geluid dus.

Conclusie:
elke kabel die aan de ene zijde over een DVI stekker beschikt werkt dus gewoon. Als de stekker aan het andere einde van de kabel nu ook nog in het stopcontact van de beeldweergever (televisie) past dan werkt het dus gewoon.

Dus:
DVI<--->HDMI = OK.
DVI<--->DVI = OK.
DVI<--->DVI met verloopje naar HDMI = OK.

groeten,
Peter.

Peter, ik lees dit (heb geen DM8000) maar op enkele aanbieders site lees ik over die verloopjes/verloopkabels:

HDMI female – DVI-D male adapter verguld.

Deze adapter zorgt ervoor dat men de twee verschillende digitale connectors met elkaar kan verbinden. Wel moet er rekening mee gehouden worden dat DVI alleen maar beeldsignaal doorgeeft en geen audiosignaal.

EAN-code: 5412810077991

Is wat je zegt van toepassing voor de DM8000, of ligt het aan de stekker?
Todays dummy is tomorrows expert!
Geplaatst:

het is inderdaad niet voor het eerst dat deze discussie plaatsvind.

Bij DVI kan er wel degelijk geluid worden meegestuurd, en zelfs HDCP, al zijn er nog steeds mensen die beweren dat het niet kan.

Alla, een linkje naar Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

Dat was de DVI, nu de HDMI om het compleet te maken: http://nl.wikipedia.org/wiki/HDMI

Helaas staat bij de HDMI geen pinout van de connector, en geen beschrijving van het protocol, maar neem nu van mij aan dat deze bijna 1:1 gelijk zijn. Vandaar ook dat er verloopjes te koop zijn van DVI<-->HDMI.

Ik heb even geen zin om te zoeken, maar DVI en HDMI zijn in hoge mate compatible. Zover zelfs dat eigenlijk alleen het stekkertje anders is. Het enige echt grote verschil welke ik kan ontdekken tussen DVI en HDMI is dat DVI volledig rechtenvrij is, en HDMI niet. Wil je een HDMI "stopcontact" in je apparaat bouwen dan zal je hier een licentie voor moeten hebben, met natuurlijk alle bijbehorende restricties en je zal moeten betalen voor deze licentie. Ik neem aan dat Dream hier dus even geen zin in had, en ik geef ze eigenlijk helemaal gelijk. Zeker als je weet dat met DVI hetzelfde kan, en zonder dure licentie.

Het grappige is dus dat HDMI i principe is "afgekeken" van het rechtenvrije DVI, het enige verschil WAS dat DVI geen geluid kon meesturen en HDMI wel. DVI werd echter direct doorontwikkeld en kan dus nu wel geluid meesturen, en ook HDCP. Iets waar de commerciele rakkers met hun HDMI even "vergeten" waren rekening mee te houden toen HDMI met veel tamtam werd gepresenteerd ???

groeten,

Peter.

ps.

Citaat:
Wel moet er rekening mee gehouden worden dat DVI alleen maar beeldsignaal doorgeeft en geen audiosignaal.

dit klopt dus gewoon niet. Het ligt helemaal aan het gebruikte DVI protocol, niet aan een verloopstekkertje of kabeltje.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Hoi Peter,

Nogmaals bedankt.

Voor mij is het duidelijk.

Nu moet mijn 8000 nog binnen komen.

groetjes

Peter.

Daarkendemeelachen !!!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen