Ga naar inhoud


G-mails opnieuw versturen vanuit g-mail.com


D.Quijote

Aanbevolen berichten

Even voor de duidelijkheid, gisteren ging mij PC plat,hij wilde wel opstarten maar vroeg gelijk om een recovery CD, er stond iets van beschadiging in: Windows\system\ bla bla bla. Maar met die recovery CD kwam ik ook niet verder, in iedergeval kon het probleem niet gerepareerd worden. Maar ik had ooit een Back-up gemaakt met Acronis op een externe HD van mijn C-schijf, en had ook de boot CD. Dat werkte uiteindelijk wel, maar die back-up was al 10 maanden oud cry, dus ben alle e-mails kwijt van de laatste 10 maanden. Nu mijn vraag kun je vanuit G-mail.com je emails nogmaals doorsturen met behoud van de originele afzender. Ik kan ze wel zelf doorsturen maar dan staat er iedere keer mijn eigen naam als afzender.

Oh ja mijn gratis blush versie van Nod32 haalde gewoon de updates binnen.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doorsturen alsin naar je Outlook?

 

Dan moet je ze op de website van GMail allemaal als ongelezen markeren en dan je outlook opstarten en zal hij alles opnieuw binnen halen.

 

Als je ze op Gmail wilt laten staan wel even in Outlook aangeven dat hij ze niet moet verwijderen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de mail map van windows vervangen door een lege en de mail laten ophalen door Outlook, vervolgens oude map terugzetten en importeren uit de nieuwe.

En als zelfs dat niet werkt, even een ander mailprogramma gebruiken.

Ik haal mail eerst op met mail programma A (ff de naam kwijt) en later nogmaals alles met Outlook. Reeds opgehaalde mail is dus een ontvangstkant instelling. Gelezen of niet maakt niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satvet
Even de mail map van windows vervangen door een lege en de mail laten ophalen door Outlook, vervolgens oude map terugzetten en importeren uit de nieuwe.
En als zelfs dat niet werkt, even een ander mailprogramma gebruiken.
Ik haal mail eerst op met mail programma A (ff de naam kwijt) en later nogmaals alles met Outlook. Reeds opgehaalde mail is dus een ontvangstkant instelling. Gelezen of niet maakt niet uit.


En hoe weet een 10 maanden oude backup dat je vorige mail programma de afgelopen 10 maanden al mail heeft opgehaald?

De userkant instelling heb je gelijk in, die vinkt de mail op de server af voor zichzelf als ontvangen en laat hem staan als ongelezen voor eventueel andere prog. Maar als hij de mail nooit heeft gehad en de mail staat als ongelezen dan zou hij hem moeten binnenhalen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook als je via webmail je mail eerst leest en als gelezen laat staan, haalt je mailprogramma dit gewoon op hoor. Die kijkt niet naar gelezen of niet, enkel naar heb IK dat al opgehaald of niet.

En om volledig te zijn, ik gebruik Outlook op meerdere PC's met de mappen op de NAS in het eigen LAN en dat weet Outlook op PC 2 precies wat zijn broertje op PC 1 al heeft opgehaald.

En al mag het niet van Ome Bill, beide Outlooks hebben dezelfde registratie, ik ga natuurlijk niet dubbel betalen omdat ik 1 programma op 2 PC's gebruik. (De NAS is mijn rechtvaardiging) wink

.......

Alhoewel confused, ik heb beide Outlooks zo staan dat ze mail van de server halen en verwijderen, zou eens moeten experimenteren met het laten staan door 1 ervan.

 

PS.

Dat andere mailprogramma (dat de mail laat staan is Incredimail. smirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satvet
Ook als je via webmail je mail eerst leest en als gelezen laat staan, haalt je mailprogramma dit gewoon op hoor. Die kijkt niet naar gelezen of niet, enkel naar heb IK dat al opgehaald of niet.
En om volledig te zijn, ik gebruik Outlook op meerdere PC's met de mappen op de NAS in het eigen LAN en dat weet Outlook op PC 2 precies wat zijn broertje op PC 1 al heeft opgehaald.
En al mag het niet van Ome Bill, beide Outlooks hebben dezelfde registratie, ik ga natuurlijk niet dubbel betalen omdat ik 1 programma op 2 PC's gebruik. (De NAS is mijn rechtvaardiging) wink
.......
Alhoewel confused, ik heb beide Outlooks zo staan dat ze mail van de server halen en verwijderen, zou eens moeten experimenteren met het laten staan door 1 ervan.

PS.
Dat andere mailprogramma (dat de mail laat staan is Incredimail. smirk


Oke dat is logisch ja. Maar het beantwoord zowel zijn als mijn vraag niet.

Hoe weet een 10 maanden oude backup wat er voorheen is opgehaald door een ander programma en hij dus moet laten staan?

Als het user side is dan zijn deze gegevens gewist met het formatteren. Omdat hij de mail dus niet ophaalt moet het op server side zijn. Ergens hangt er een vinkje aan de mails dat hij al opgehaald is. Wat ik dus betwijfel want dan zou een mailserver waar 10 programma's mail vanaf halen dus ook 10 administraties bij moeten houden.

Dan komen we dus weer terug bij user side registratie en deze is weg. Dus hij zou de mails moeten binnenhalen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat zitten klooien met de instellingen bij Gmail.com, en ineens kwamen alle mails binnen via mijn mailwasher dus ook bij outlook. Alleen had ik nooit mijn in en out map bij gmail opgeschoond. Dus kreeg alle mails binnen die ik ooit had verzonden of ontvangen sinds dec 2006, en dat waren er ruim duizend geloof ik. Dus dat was een hele boel shift delete achter elkaar. Ben er nog niet helemaal klaar mee trouwens. Morgen maar een seen back-up maken van outlook als het nog eens een back-up maken van mijn outlook als het nogeens gebeurd. En ook natuurlijk de mappen bij gmail zelf even opschonen.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh

Oke dat is logisch ja. Maar het beantwoord zowel zijn als mijn vraag niet.

Hoe weet een 10 maanden oude backup wat er voorheen is opgehaald door een ander programma en hij dus moet laten staan?


Wat is bedoel is dat een "schoon" of nieuw mailprogramma gewoon alles kan ophalen. Daarna is het simpel even op datum sorteren en het teveel weggooien, maar het probleem is inmiddels opgelost zag ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...