Ga naar inhoud


Geluid van bron via tv naar homecinema?


Pedro4

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb 1 apparaat via scart en 2 apparaten via hdmi aangesloten op mijn philips tv. Ik kan ze alle drie rechtstreeks op mijn home cinema set aansluiten voor het geluid. Kan ik ook 1 verbinding maken vanaf mijn tv (Digital audio out) naar mijn home cinema set en dan van alle bronnen het geluid beluisteren via mijn home cinema set ? Wat is het beste en wat adviseren jullie ?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Pedro,

 

volgens mij is uw tv geen doorlus van audio.

dus codex dingen afspelen zal niet lukken.

 

je kan wel het geluid van je pc "aftappen" maar je zult enkel nog stereo (links-rechts) overhouden, dus niets meer van surround.

 

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Dat kan wel degelijk bij bv de Philips 9632/10, hun eigen home-cinema sluit je ook aan op de digital out. Deze zet je onder je flatscreen. Zelf vind ik deze combinatie te duur maar anders zou ik het ook zo doen smirk

Hoi Sjaak,
Ik heb de 47pfl9732.
Dus als ik 1 kabeltje aansluit op de digital audio out van de tv naar mij home cinema set hoor ik dan het geluid van het apparaat dat aan staat via mijn home cinema set ??

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier een Pioneer tv en alles wat ik aansluit op de hdmi,scart en tulp aan de zijkant komt bij de digitale uitgang terecht. Ook de analoge en digitenne zenders van de tuners van de tv komen op de digitale uitgang terecht. Dus met 1 kabeltje naar de versterker en van alles heb je goed geluid.Staat hier boven ook al vermeld maar dan weet je het nu zeker dat het perfect werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Hallo Pedro, al je bronnen die je op de tv aansluit gaan via de digitaal-out.
Origineel bericht van: manual

7 Digital Audio Out
Cinch-aansluiting voor geluidsuitvoer voor een
Home Theatre-systeem, enz

Je moet wel in het menu voor iedere hdmi of andere audio bron de geluidspoort selekteren. Op mijn tv zitten 3 hdmi aansluitingen en het audio kun je per hdmi apart aanwijzen cool
En niet te vergeten je geluid loopt synchroon met het beeld, als je het audio via je home systeem laat lopen is dat niet zo shocked

Hoi Sjaak,
Bedankt. Nog een klein vraagje. Weet jij of de kwaliteit dan hetzelfde is? In vergelijking met het aansluiten van de componenten rechtstreeks op de home cinema set.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pillie
Op mijn Pioneer tv zit ook een digitale uitgang maar als ik die gebruik dan geeft hij geen dolby digital weer maar PCM,met HDMI gaat het wel.

Wat bedoel je met : Met hdmi gaat het wel ???

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pillie
Als jij HDMI out hebt op je homecinema en 2 HDMI in dan kun je met 1 HDMI kabel naar de TV.(mits je die aansluitingen hebt)
..

heb ik niet.
Toch bedankt.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pillie
Op mijn Pioneer tv zit ook een digitale uitgang maar als ik die gebruik dan geeft hij geen dolby digital weer maar PCM,met HDMI gaat het wel.


dan zou je de instellingen van je tv nog eens beter moeten bekijken. de bron moet natuurlijk wel DD zijn.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Nog even een vraagje. Ik kan denk ik beter het geluid van de bron die aangesloten is via scart op de tv, rechtstreeks aansluiten op mijn versterker(audio). Of maakt dat niets uit. Als ik dit niet doe dan gaat het geluid via de scart naar de tv en dan via de audio digital out van de tv naar mijn versterker. Dit zal kwalitatief minder zijn? Of niet ??

Bronnen die via hdmi aangesloten zijn hebben die dan wel een goed geluid via de versterker. Via de digital audio out van de tv naar de versterker ???

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de bron direct digitaal aansluit op je versterker dan heb beter geluid dan dat je eerst met scart naar je tv gaat.Want je gaat dan van analoog naar digitaal en weer terug naar analoog geluid,daar word het niet echt beter van denk ik.

Mijn bron van Ziggo sluit ik met HDMI aan naar de tv en digitaal(SPDIF) naar mijn versterker,zo kun je dat ook met een scart aansluiting doen.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...