Ga naar inhoud


iCord gecodeerde opnamen na 1 dag niet meer te bekijken.


Marco Veluwe

Aanbevolen berichten

Gast ronaldbob

heb zelf de aston 2.20 module, heb de Icord nu ca. 4 weken en diverse keren opname's gemaakt die ik na enkele dagen tot anderhalve week nadien nog kon zien, nu sinds kort kan ik diverse opname's (waarvan diverse op ned 1,2 en 3) niet meer zien. Deze moeten omgecodeerd worden (wordt aangegeven) maar wat ik ook doe, er wordt een nieuwe file gemaakt, het lukt totaal niet.

 

IEMAND EEN OPLOSSING HIERVOOR.

 

Ik lees dat je de volgende dag meteen moet omcoderen, maar zie hiervoor in het menu geen mogelijkheid. Anderen zeggen weer dat je de machine moet programeren om e.e.a. s'nachts te doen maar hoe doe je dit dan bij de Icord.

 

Het wordt zo wel erg ingewikkeld, ik heb deze machine gekocht om nou gewoon eens recht toe recht aan opname's te kunnen kijken ook al is het na een paar maanden!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, zo moeilijk is het niet hoor.

Wanneer er een blauw koffertje achter de opname staat is die gecodeerd opgenomen. Met de OK toetes kun je een keuze maken uit decoderen.

Tijdens het decoderen kun je geen andere zender of opname kijken. Na het decoderen is de opname gekopieerd maar zonder blauw koffertje er achter, dus nu ongecodeerd. Met de toest Opt+ (onder het klepje) kun je de opname een eigen naam geven.

De gecodeerde originele opname kun je dan wissen.

De opnamen die oud zijn en niet meer te bekijken, zijn ook niet meer te decoderen en kun je dus weg gooien. Het is verstandig om een gecodeerde opname na ongeveer 2-3 dagen toch wel te decoderen, anders wordt de opname waardeloos.

Je kunt de kans op een gecodeerde opname verkleinen door het tweede CI-slot te benutten. Zie andere posting.

Veel succes.

 

  • Humax iCord / Grundig DSR3735 / PowerCamPro 2.04 2x
  • Triax 88cm / ALPS Quad BSTE4_101B 2x / Smart Tit Twin 2E-TTG 2x / Spaun DiSEqC 212F 411F
  • Hotbird-Astra1-Astra3-Astra2-Eurobird
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ronaldbob

Ik vindt dit hele gedoe met decoderen een godspe!!!

 

Ben vanmorgen op kantoor van CD geweest en daar gesproken met een hele vriendelijke mijnheer die e.e.a. uitlegde waarom.

 

Volgens hem kon je met een kleurencode een nieuw menu tevoorschijn toveren bij de humax, te weten rood, rood, groen, geel maar dit werkt bij mij natuurlijk niet! Ook kon je e.e.a. via de pc doen met alt, del, 2 Ook dit werkt natuurlijk weer niet bij mij en zo blijven we uren, dagen, maanden bezig.

Heb ik nou €.600,-- uitgegeven om vervolgens niet mijn opname's te kunnen bekijken dan dat ik heel snel na de gemaakte opname, uitt. 2 dagen of zoiets daarna de zaak eerst moet decoderen alleen omdat CD iedere keer de code's verandert omdat er een paar mensen zijn die er hun hobby van maken om de CD kaarten te kraken!!!!!????

 

En dit moeten wij als consumenten maar gewoon blijven slikken?????

 

Dit is te gek voor woorden.

 

Wie heeft hier een oplossing voor c.q. weet wie de importeur is zodat we daar de vraag kunnen neerleggen.

 

groet

 

ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Discotrain

ben het hier helemaal mee eens ronaldbob..

 

Ik baal hier ook erg van..

 

had hier voorheen een Topfield en een Inverto de topfield kon dit super snel.. de Inverto deed dit s nachts.. ook heerlijk..

 

Bij de Humax is dit 1 op 1... dus eigenlijk kan je hem dan het beste gewoon bekijken.. wink en daar heb ik juiste en pvr voor gekocht... omdat zondags (bijna) niks sops is neem ik doordeweeks veel op.. om op zondag te kijken...

 

 

is er voor de Humax een ander oplossing? (niet 1 op 1) maar versneld.. net als bij de Topfield?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ronaldbob

Nee maar misschien zal er wel een bepaalde code in te toetsen zijn waardoor extra mogelijkheden, lees mijn vorige bericht

 

is er iemand die dat iets zegt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Discotrain

ik ben een weekje aan het testen geweest heb nieuw mapjes aangemaakt ect etc.. maar niks helpt na 3 dagen ben je het kwijt.. versneld coderen heb ik echter niet gevonden..

 

of in de avond uren coderen weet ik ook niet hoe dat moet...(automatisch)

 

iemand anders nog tips?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...