Ga naar inhoud


iCord gecodeerde opnamen na 1 dag niet meer te bekijken.


Marco Veluwe

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik het probleem dat opnamen na 2 dagen niet meer te bekijken zijn. Ik heb de nieuwe CD-kaart in een PowerCam met versie 2.04. Op de iCord staat FW 1.00.14. Nieuwer kan allemaal niet lijkt me.

Heb ook al een werkreset gedaan en alle kanalen opnieuw ingelezen.

Hebben meer hier last van.

 

  • Humax iCord / Grundig DSR3735 / PowerCamPro 2.04 2x
  • Triax 88cm / ALPS Quad BSTE4_101B 2x / Smart Tit Twin 2E-TTG 2x / Spaun DiSEqC 212F 411F
  • Hotbird-Astra1-Astra3-Astra2-Eurobird
Link naar reactie
Delen op andere sites


Yep, aan deze kant hetzelfde probleem sinds het nieuwe kaartje.

Gebruik een trex module en na een dag inderdaad de opname niet meer te bekijken.

Heb ook de soft 1.00.14.

 

 

Groet Beukjes

Humax Icord 320 GB, triax 78 cm astra & hotbird

Diablo & t-rex

T90 , DB8000, veel geduld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus wat ik vreesde... als de provider (in dit geval canaal digitaal) zijn codes wijzigt, nadat je een opname gemaakt hebt (in de oude codering) is het uit met de pret.

Ik heb deze vraag ook al op een duits forum gesteld hoe dit precies zit, en daar kreeg ik als antwoord dat je inderdaad na verloop van tijd niet meer kan kijken als je naar een programma wil kijken wat nog niet gedecodeerd werd...

Dat is dus een nadeel van de Icord...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paqbro
Je hebt in dat geval toch sowieso een twin-tuner nodig met bijv. een aston om twee kanalen meteen te decoderen.
De Icord kan dit niet, ook niet met een Aston 1.07.

Het gaat hier niet om twee kanelen tegelijk decoderen, het gaat er om dat een gecodeerde opname gewoonweg na 1 dag niet meer te gebruiken is, ook niet te bekijken, ook niet meer te decoderen.
Je bent denk ik dus verplicht om binnen 1 dag te decoderen.
Ik weet niet of Seca3 elke 2 dagen een codewissel stuurt i.p.v. voorheen elke maand.
Maar dan zouden alle ontvangers er weer last van moeten hebben.
Het is dus nog een vreemd verschijnsel.
  • Humax iCord / Grundig DSR3735 / PowerCamPro 2.04 2x
  • Triax 88cm / ALPS Quad BSTE4_101B 2x / Smart Tit Twin 2E-TTG 2x / Spaun DiSEqC 212F 411F
  • Hotbird-Astra1-Astra3-Astra2-Eurobird
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het ziet er inderdaad naar uit, dat bij seca 3 de codering veel sneller veranderd wordt, en dat je daardoor een gecodeerd opgenomen programma al heel snel niet meer kunt afspelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Het ziet er inderdaad naar uit, dat bij seca 3 de codering veel sneller veranderd wordt, en dat je daardoor een gecodeerd opgenomen programma al heel snel niet meer kunt afspelen.

Als het inderdaad zo is dat de codering vaker verandert dan zullen andere merken receivers er ook last van hebben/krijgen.
Dan zal het dus wel tijd worden voor een functie "automatisch decoderen".
Iest voor HUMAX.
  • Humax iCord / Grundig DSR3735 / PowerCamPro 2.04 2x
  • Triax 88cm / ALPS Quad BSTE4_101B 2x / Smart Tit Twin 2E-TTG 2x / Spaun DiSEqC 212F 411F
  • Hotbird-Astra1-Astra3-Astra2-Eurobird
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: geronnimo
Ik kijk zelden naar nederlandse programma's dus heb ik daar geen last van.
Ik blijf de icord een geweldige ontvanger vinden, als ik anderen hoor over de diverse andere merken dan doet de icord het prima.

Helemaal mee eens, verder een top-reciever !
  • Humax iCord / Grundig DSR3735 / PowerCamPro 2.04 2x
  • Triax 88cm / ALPS Quad BSTE4_101B 2x / Smart Tit Twin 2E-TTG 2x / Spaun DiSEqC 212F 411F
  • Hotbird-Astra1-Astra3-Astra2-Eurobird
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me duidelijk ! Je moet ze binnen een dag bekijken straks.

Of je moet dezelfde dag handmatig de gecodeerde opnames decoderen.

Ik hoop dat daar nog iets aan gedaan wordt want daar heb je toch geen pvr voor gekocht (ik tenminste niet)

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paqbro
Dat lijkt me duidelijk ! Je moet ze binnen een dag bekijken straks.
Of je moet dezelfde dag handmatig de gecodeerde opnames decoderen.
Ik hoop dat daar nog iets aan gedaan wordt want daar heb je toch geen pvr voor gekocht (ik tenminste niet)

En dat zal niet alleen voor Humax gelden, ik denk voor alle merken PVR recievers.
Het betekent dus ook dat iedereen in Nederland die naar de zenders van CD kijkt en opneemt dit probleem heeft, althans bij gecombineerd opnemen/kijken.
  • Humax iCord / Grundig DSR3735 / PowerCamPro 2.04 2x
  • Triax 88cm / ALPS Quad BSTE4_101B 2x / Smart Tit Twin 2E-TTG 2x / Spaun DiSEqC 212F 411F
  • Hotbird-Astra1-Astra3-Astra2-Eurobird
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit is het antwoord van de klantenservice van Canaldigitaal.

 

We hebben antwoord gekregen op de vraag waarom de opnames met de nieuwe smartcard na 24 uur aangeven gecodeerd te zijn.

 

Dit heeft te maken met een andere manier van keys uit sturen ten opzichte van de oude smartcard.

 

Wij adviseren uw ontvanger zo in te stellen dat de gemaakte opnames automatisch gedecodeert worden. Bij de meeste ontvangers kan dit gebeuren op een door u zelf gekozen tijdstip. In de handleiding kunt u terug vinden hoe u dit in instelt bij uw satellietontvanger.

Wanneer u dit doet zijn de opnames altijd te bekijken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Klantenservice CanalDigitaal

 

Het blijkt dus inderdaad, dat in tegenstelling tot seca2, bij seca 3 de keys dagelijks gewisseld worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Welke HD PVR kan wel automatisch decoderen?

 

Baal er wel van, eerst een arion 9400 pvr gehad. Gedoe met strepen op mijn 40" lcd. Dan maar een HD pvr kopen. Topfield of Humax? Toch maar Humax gekozen.

 

En nu dit? Duur dat satelliet kijken. En je krijgt er niks voor terug als je 'm op marktplaats zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...