Ga naar inhoud


[400s] Ontvanger herkent de HD niet, settings kwijt


Beeper

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs mijn relook 400s voorzien van het laatste image van Fantacy Team 2.13.6R2 Dit heeft enige tijd goed gedraaid, maar onlangs werd de HD niet meer herkend en ook formateren werkte niet.

 

Mijn conclusie was HD defect, nieuwe gekocht ( een WD van 350G ) Deze werd meteen herkend, formateren werkte en de settings gingen ook goed.

 

Maar na 2 maal uitschakelen begon de ellende opnieuw. De HD werd zelfs niet meer herkend. Heb nu voor de test een 30G van seagate gemonteerd maar ook deze disk verliest steeds de settings, maar wordt wel elke keer bij opstarten herkend.

 

Ik heb gezocht op vergelijkbare topics maar niets kunnen vinden. Is de IDE controler van de receiver mogelijk defect, waar zou ik de box kunnen laten repareren en is het wel de moeite waard ?

 

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Ik heb inmiddels vele Hd's geprobeerd en ook een clean image install zoals eerder geadviseerd maar de HD en settings blijven problematisch.

 

Weet iemand of de controller kan worden vervangen en zo ja door wie en wat gaat dat kosten?

 

Als het te kostbaar wordt dan ga ik mogelijk voor de dream 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik kan mij niet zomaar voorstellen dat hij defect is. Wordt hij misschien te heet? draai even een paar dagen zonder kap.

 

Ook heeft het bij mijn dreambox met soortgelijke problemen geholpen de harddisk met de printplaat naar boven te leggen.

 

De controller zit op de print gebakken en zal niet handig vervangen kunnen worden.

 

 

Gr,

 

BaZ

 

 

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, heb jij al een oplossing gevonden voor het niet (meer) herkennen van je HD? Ik heb hetzelfde probleem!!!

Geeft wel in menu aan dat de schijf erin zit, maar kan opgenomen bestanden niet meer sfspelen, meld steeds Panic.

Hoor het graag van je , vast bedankt.

 

Harm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval is het zeker geen warmte probleem, tijdens het testen ligt de doos volledig open en het fenomeen met de HD doet zich vanaf het begin voor.

 

Dus ik kan de HD formatteren, ik kan de settings laden en alle configs maken.

 

Nadat de box op standby is geweest, dus nog niet eens volledig uit, wordt de HD niet meer herkent, of hij meld dat de HD niet geformatteerd is. Dan zijn uiteraard ook de settings weer verdwenen. Ik vermoed een HW probleem omdat de box met het betreffende image een aantal maanden goed heeft gedraait.

 

Over naar het forum onderdeel 'de rokende soldeerbout' ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Ik vermoed toch software, ook ik heb met de box open gedraaid en is ook zeker geen warmte probleem. Heeft 2 weken wel gewoon bestanden die ik opnam afgespeeld en toen ineens niet meer. Binnenkort maar eens nieuwe software erop zetten en kijken of het probleem dan getackled is???....Wordt vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...