Ga naar inhoud


[DM800HD] Externe HDD via eSata of toch interne Sata 2,5"inch HDD


Walli

Aanbevolen berichten

Beste schotelaars, sinds 2 weken ben ik ook in bezit van de Dreambox DM800-HD.

Graag zou ik ook programma's willen gaan opnemen, maar ik twijfel nog in de keuze wat betreft de harde schijf.Nu mijn vraag aan jullie, wat gebruiken jullie een interne of externe harde schijf en met welke specificaties ?

 

Probleem is namelijk, ik ben iemand die nogal veel verzameld en het dus zonde vind om dingen weg te gooien.

Maar ook van een strakke afwerking is belangrijk. Nu ben ik aan het kijken geweest en zijn er volgens mij geen schijven met een grotere opslag dan 320gb die ingebouwd kunnen worden in de Dreambox, maar er zijn voor extern ook schijven met 1 TB met eSata voor ongeveer 120 euro. Wie o wie heeft voor mij het beste advies omtrent de keuze voor een harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken wat je wilt:

 

Wil je naast je DM800 ook een externe hardisk case hebben staan? ZO ja dan kun je voor de 1 Terabyte versie gaan. Zo nee dan zou ik het op een intern 320 GB schijf houden. Ik heb onlangs zelf bij de M*d**M*rkt een Samsung 2,5 inch esata schijf gehaald voor 99euro. Waar ik geen problemen mee heb. stil en wordt ook niet heet zoals velen beweren.... Wellicht komt het omdat een 5400 rpm schijf is en niet een 7200 rmp schijf is... en dus minder heet wordt..en ook weinig tot geen geluid maakt.

 

Ik ging voor compact en je moet voorjezelf uitmaken wat je wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah super, kijk ik was nieuwsgierig wat iedereen voor hardeschijven heeft namelijk en hoe de gebruikservaringen daarmee zijn. Mooi dat een 500gb 5400rpm werkt, dan zal ik kijken waar deze het goedkoopste is, maar dat lukt wel nu ik een goed typenummer heb.

Bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het mogelijk om op te nemen op een usb stick?De 32 Gb worden steeds goedkoper namelijk.

 

 

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand dit al eventueel getest met Pli Jade op een DM 800?

Anders overweeg ik een stick ipv een HDD.

 

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even nog ter info, ik heb niet de Samsung HDD besteld maar de 500gb van Western Digital. Nagenoeg zelfde specificaties maar volgens kenners ook een goede fabrikant van harde schijven.

 

Hier volgt het typenummer, verwacht 'm deze week binnen. Prijs was c.a. €100,-

WD 500GB WD5000BEVT 5400rpm 8MB SATA 2.5inch scorpio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...