Ga naar inhoud


[DM800HD] Externe DVD speler mogelijk via USB of eSata bus?


Kowalski

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb pas een DM800S (PLi image) met harddisk en in PLi kan ik de DVD extensies installeren en ik moet zeggen, hij speelt DVD images van de harddisk prima af. Nu heb ik ook nog een stapel DVD's liggen, vandaar mijn vraag:

 

Is het bij de DM800 mogelijk om een externe DVD speler aan te sluiten via bijv. de USB poort?

Een eSata DVD speler zal (neem ik aan) niet gaan omdat ik al een interne harddisk heb aangesloten?

 

Zoja, welke DVD speler is aan te bevelen (denk wel aan de boardregels)? Ik zat zelf te denken aan een low power slim line DVD speler die via de USB wordt gevoed, als dat bestaat.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jammer genoeg nog geen reacties. Intussen heb ik op een ander forum gelezen dat dit zou kunnen werken met:

- USB naar SATA converter, zoals bij de DM8000 zit.

- DVDRW Samsung SN-T083, zoals door veel DM8000 bezitters in gebruik.

Maar ik heb nog nergens gelezen dat het ook echt goed werkt.

 

Daarom nogmaals de oproep: heeft iemand een externe DVD speler werkend op een DM800 en zoja, hoe?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loopt een draadje over op ihad

RE: welches DVD laufwerk ?

also ich kann absolut den DVD-Brenner LG GE20LU RB empfehlen,

den ich seit eingen Wochen betreibe.

 

DVD´s abspielen klapt prima (auch mit Kopierschutz! -->dazu musst du libdvdcss installieren)

Auch der Ton. Ich habe AC3 downmix aktiv, weil ich noch keine Heimkinoanlage habe

Und DVD brennen hatte ich gestern schon nen Test probiert, allerdings nich mehr geschafft.

 

Du solltest auch ein Swapfile erstellen (empfh. größe-> 512 MB)

dann müsste es auch mit dem brennen klappen

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by oberpfälzer_dreamer: 03.03.2009 19:53.

 

DM100, DM800HD 500Gb

Open PLI

CCcam 2.1.4

Visiosat Bisatellite G4B met 4 Alps en 2 Spaun SAR 411 DiSEqC switches 4/1

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo.

Ik ben vandaag ook eens aan de slag gegaan met een externe dvd op mijn dreambox 800.

Ik heb een LG GE20LU10 via usb aangesloten.

 

Met Milo image kreeg ik het niet voor elkaar weet niet waarom.

Er is ook weinig info over te vinden maar nadat in Newnigma erop heb gezet werkt het als een trein.

 

Hat afspelen van dvd’s gaat zonder problemen zodra je de dvd plugin opstart komt er in beeld “Wilt u de dvd in de speler afspelen”.

Toen heb ik ook de dvd-burn plugin geïnstalleerd om te kijken of dat dan ook werkt.

Kreeg eerst een fout melding maar nadat ik een swap had aangemaakt kon ik mijn opnames op de dvd fikken met een menu. Was best verbaast hoe makkelijk dit ging heb de gebrande dvd ook in een gewone dvd speler geprobeerd en dat werkte ook.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: conc
Met Milo image kreeg ik het niet voor elkaar weet niet waarom.


Commerciële of zelfgebakken DVD? (zelfgebakken heeft meer kans van slagen...)

En wat deed hij niet, wat verwachtte je, wat heb je geprobeerd om het wel te laten werken enzovoorts...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk heb ik niet zo veel geprobeerd om het met Milo werkend te krijgen. Als ik de dvd aansloot en er een dvd in deed kwam er wel een extra map in de verkenner maar er zat niets in.

Ik zou het binnenkort nog eens proberen met jouw image.

Zal mijn bevindingen wel aan je doorgeven.

 

Mijn wensen zijn eigenlijk wat ie nu doet.

- afspelen van dvd's

- dvd branden van opnames

 

Originele dvd's werken wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...