Ga naar inhoud


snelheid newsleecher en hetnet


groeselt

Aanbevolen berichten

ik heb sinds deze week de snelheidsverdubbeling van hetnet.

speedtest geeft dit aan, alleen krijg ik via newsleecher deze snelheid niet, is zelfs lager dan voorheen, kom niet boven 300.

ik gebruik nova.planet.nl, heb ook al binaries.news.hetnet.nl

geprobeerd, maar geen verschil.

Heeft iemand via newsleecher wel de volle snelheid van ca. 700-800 kb/s

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk eerder dat zoals de meeste providers dat doen de snelheid word geknepen. Probeer eens een Payserver. Kun ze soms gratis korte tijd uitproberen. Newsleecher pakt gewoon indien de begrenzer er niet op staat de maximale snelheid. Check voor de zekerheid wel je settings van Newsleecher bij installatie kun je de snelheid van je ADSL opgeven mogelijk staat die setting nog op de oude snelheid dan gaat het ook niet sneller.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Sathopper gelijk heeft en Het Net de download via nieuwsgroepen afknijpt. Misschien dat iemand anders die Het Net heeft meer duidelijkheid kan geven.

 

Dus inderdaad eens een payserver proberen, en dan kijken of je wel de volle snelheid haalt. Met Telfort i.c.m. Eweka payserver haal ik de volle 20 mb (2 MB).

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een payserver zal niet altijd een oplossing brengen. Ze knijpen mogelijk al het usenet verkeer en dan maak het niet waar je heen gaat. Zal eerst even uitzoeken onder/met andere "Het Net" gebruikers wat ze nou knippen en kijken wat je kan doen om het aan te passen.

 

Een collega, die bij UPC zijn internet heeft, heeft de zelfde payserver provider en zei pas "wat is het langzaam tegenwoordig". Dus hebben we een test gedaan en ik haalde de goede snelheid terwijl hij niet over een bepaalde snelheid (weet niet meer hoevee) kwam. UPC heeft dus (nog niet zo heel lang) het usenet verkeer geknepen overstappen naar SSL gaf hem zijn snelheid weer terug wink

 

Dus informeer even goed voordat je aanpassingen/uitgaven gaat doen die je uiteindeliljk niet verder gaan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik er achter zou komen dat mijn provider mijn verkeer filtert en bepaald type verkeer knijpt, gaat nog diezelfde avond de opzegbrief de deur uit.

 

Ik wil (en betaal voor) volledige Internet toegang en als de server waar ik verbinding mee maak een hogere upload snelheid heeft dan mijn ADSL downloadsnelheid, dan wil ik mijn lijn kunnen dichttrekken.........

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen enkel probleem met Het Net en payserver (Eweka).

Over de nieuwsserver van Het Net zelf kan ik niks zeggen, want die gebruik ik niet.

 

@Vette

Dan moet je zeker geen Chello/UPC nemen. Die knijpen zelfs payservers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Ik heb inderdaad mijn modem (speedtouch 510) gereset.

 

Let wel, het omzetten loopt volgens mij tot half maart dus de physieke aanpassing kan nog niet gedaan zijn.

 

Bij mij gaf mijn modem ook al ruim 1.5 week van te voren aan dat er 8mb was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het modem gereset, maar niks gaat niet sneller als 250 kb/s, een collega heeft ook snelheidsverdubbeling en heeft 800kb/s.

Terwijl het surfen met speedtest bij mij wel ca. 750 aangeeft, doet newsleecher of altbin niks sneller.

Heeft dit misschien met iets anders te maken, aan provider ligt het denk ik niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download hier al jaren met het net heb (nog)een 4 mb verbinding

met de eigen nieuwsserver van het net haalde ik nooit meer dan 300 KByte/sec met grabbit meestal tussen de 200 en 250.

Met een payserver altijd bijna 400 KByte/sec gehaald.

 

De retentie van het net is over het algemeen ook maar 2 dagen.

Beetje nieuwserver is al snel 100 dagen.

 

Wil wel overstappen naar een andere provider maar hier aan de zandweg is niet veel leverbaar.

 

 

Han

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...