Ga naar inhoud


Alleen Nederlands?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een Galaxis IRD500.<BR>Nu wil ik graag ook wat Duitse kanalen ontvangen. De frequenties zoek ik op de Astra pagina op. Ik krijg dan echter bij veel kanalen dat die 'niet actief' is, of ik krijg een helemaal zwart beeld.<BR>Ik heb de nieuwste software versie voor de galaxis decoder er gisteren op gezet, maar ook dat hielp niet.<BR>Het gekke is dat de meeste Nederlandse kanalen (C+, Ned123, RTL45 enz) het prima doen.<BR>Heeft iemand een idee wat er 'mis' is? Doe ik wat fout??<BR>Ik kreeg zelfs een keer BetaDigit ipv Astra te zien...<P>Zoals je ziet ben ik geen expert en hoop dan ook dat iemand me kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vertel me eens ff, kan je wel alle kanalen inlezen?<BR>Ik heb wel niet jouw reciever maar volgens mij moet het met de juiste software toch geen probleem geven.<BR>Suc6

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de frequentie bij de 'Instellingen netwerk' (waar ik een stuk of 30 in totaal kan opgeven) op geef dan krijg ik inderdaad een hele rits kanalen erbij, waarvan het een behoorlijk aantal het niet dus niet doen, terwijl ze ongedecodeerd zijn.<BR>Maakt het ontvangstgebied ook uit trouwens?<P>Ik heb 'LNB externe S/W' op gegeven. Als ik dat doe krijg ik veel meer kanalen. Wat is dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog iets bezig geweest verder en het valt me op dat als ik mijn smart card er gewoon uit haal ik precies dezelfde problemen heb.<P>Ik zit dus in Spanje en vraag me af of dat uit maakt voor het ontvangen van deze kanalen? Maar waarom doen die Nederlandse het dan wel?? frown.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke kanalen kan je bv niet ontvangen?<BR>Normaal gesproken moet je alle fta kanalen op jouw galaxis kunnen ontvangen hoor, ff specificeren.<P>Groetjes Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als voorbeeld..<BR>Als ik Premiere World (11720 H 27500 3/4) bijvoorbeeld instel dan doet ie het niet. Geeft dus niet dat ze gecodeerd zijn, wat Canal+ wel doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi marnvin,<P>We spreken over een irdeto codering, de kanalen die je opnoemt bv discovey, cinecinemas zitten op seca.<P>Om de duitse kanalen te ontvangen heb je een zg allcam interface nodig; de huidige "euro" interface is hiervoor niet geschikt. De "oude" allcam is nog wel te krijgen (lees kopen) maar deze zijn duur (ca 700 DM).<P>Als je perse de duitse zenders van PW wilt ontvangen is een Nokia 9500 een goed alternatief !!<P>suc6<BR>Allcamjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha nu wordt me een en ander duidelijker wink.gif" border="0<P>Hoe weet ik nu of iets Seca of Irdeto kanalen zijn? Ik zie dat verder nergens staan in de vele frequentielijsten.<P>Verder zie ik in de forum hier over CAM's staan dat je ze kunt upgraden? Zou dat geen beter alternatief zijn?<BR>Nu begrijp ik dat je hiervoor een CI CAM nodig hebt. Ik heb echter geen idee of ik dat wel of niet heb. Hij is wel gewoon PCMCIA. (2.4b s/w 1.13f).

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de meeste frequentielijsten staat het wel hoor (seca is hetzelfde als mediaguard.) En een allcam is ook wel te krijgen voor minder dan 700 DM. Als je een beetje rondvraagt zijn er hier vast wel een paar mensen die je allcam kunnen en willen ombouwen. <P>Exposure

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dream on...<P>Op de Galaxis IRD500 (de nederlandse dus) zul je NOOIT, zelfs niet met een ALLCAM het duitse pakket ontsleutelen.<BR>Dit kun je alleen ontvangen op een Nokia 9200/9500/9600 (de 9600 alleen met een Irdeto Allcam-CI) of op een andere CI-ontvanger met Irdeto Allcam-CI. Jammer, maar denk toch echt dat je wat anders moet zien te krijgen als je meer wilt ontvangen.<P>Als je wat overweegt, probeer dan wat te lezen m.b.t. de te ontvangen systemen en doe dan pas je keuze. Anders kom je na niet al te lange tijd er weer achter dat je beter dit of dat.. etc.<P>K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dat is jammer dan... Ik heb er niet veel geld voor over (zeker niet meer dan een paar honderd gulden)..<P>Wat ik wel nog zat te denken.. smile.gif" border="0<BR>Op de Hotbird zitten nog wel een aantal kanalen, ook met Irdeto.<BR>Ik krijg het alleen niet goed voor elkaar om de schotel naar de Hotbird te richten. Weet iemand een goede 'gebruikersaanwijzing' hier voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...