Pedro4 Geplaatst: 1 maart 2009 Auteur Geplaatst: 1 maart 2009 Origineel bericht van: theparasol Schotel afstellen: Je hebt beeld en geluid in de beste kwaliteit of helemaal niets, hoe beter echter de afstelling hoe meer reserve voor zwakke transponders en slecht weersomstandigheden. Omdat je HD kanalen wel ok zijn en je SD totaal niet ligt het ergens in de scalers van je tv / dreambox. Zou zeggen schakel alles eens uit op zowel dreambox als tv en ga experimenteren wat voor jouw combinatie display / tuner het beste beeldkwaliteit oplevert. Bedankt voor je antwoord. Het moet aan de instellingen liggen. Volgens iemand anders ligt het aan mijn lcd. Daar geloof ik niet in. Ik ga nog wel verder testen en afstellen. Kun je mij uitleggen wat scalers zijn? DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
theparasol Geplaatst: 1 maart 2009 Geplaatst: 1 maart 2009 Scalers zijn in mijn simpele beleving beeldverbeteraars. Het is heel onverstandig om twee beeldverbeteraars tegelijk te gebruiken. Het lijkt erop dat die in SD stand bij jouw gebeurt. De gevolgen ken je inmiddels, nu de oplossing nog
Gast MiLo Geplaatst: 1 maart 2009 Geplaatst: 1 maart 2009 Origineel bericht van: Pedro4 Ik heb 1080i ingesteld op de dreambox. Stel hem eens in op 704x576 (dat is SD ja) en probeer dan een DVDtje. Als het dan wel goed is, moet je volgens mij de "resolution changer" plugin hebben (heb zelf geen 800).
Pedro4 Geplaatst: 1 maart 2009 Auteur Geplaatst: 1 maart 2009 Heb ik ook gedaan. Gaat niet lekker zo. Ik weet het even niet meer. Ik laat mijn schotel nog afstellen met meerdere lnb's. ik laat die persoon die hem af komt stellen wel even kijken. Hopelijk kan die mij helpen. Bedankt voor je moeite. DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Apple740 Geplaatst: 2 maart 2009 Geplaatst: 2 maart 2009 De auto-resolution plugin installeren en vervolgens activeren en in het menu van de plugin zet je "SD Interlace mode" en "SD Progressive mode" op "576p". Standaard staan deze modes op "default" en dan krijg je alsnog 1080i. De andere waardes in dat menu gewoon laten staan zoals ze stonden. Verder onthouden veel tv's per aangesloten apparaat afzonderlijk andere beeldinstellingen, hier kan ook een oorzaak inzitten.
DeDream Geplaatst: 2 maart 2009 Geplaatst: 2 maart 2009 Pedro4 Ik begrijp het even niet meer: als je zegt dat het beeld slechter is bij dvd via de DM8000 dan bij de dvd speler en ook t.o.v. tv signalen dan begrijp ik niet waarom je aan de schotel wilt sleutelen? Voorts zou je ook even moeten melden wat voor dvd speler je hebt. In ieder geval zou ik als volgt te werk gaan: - alle beelverwerkers uitzetten zoals door andere forum members gesuggereerd; - 1 op 1 pixel mapping zodat het display geen omzetting hoeft te verrichten (als je via 1080i uitstuurt); - een dvd afspelen en diezelfde disk ook vanaf de hard disk afspelen zonder kwaliteitsverlies en kijken of er onderlinge verschillen zijn en met de dvd speler; - de dvd speler is via analoog aangesloten en dus waarschijnlijk wordt een 576 progressive signaal doorgestuurd: om te vergelijken zou je eerst de DM8000 via diezelfde resolutie moeten vergelijken dus op 576p. Voorts zou je moeten beschrijven wat er precies mis is met het beeld van de dvd speler van de DM8000: is het onscherp, onrustig, laag kontrast, is er ruis of getrapte diagonale lijnen. Met deze gegevens kunnen we je misschien verder helpen.... gr DeDream
Pedro4 Geplaatst: 3 maart 2009 Auteur Geplaatst: 3 maart 2009 Hartelijk dank voor jullie moeite. Ik ga er morgen mee aan de slag en kom er snel op terug. Thanks. DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen