Ga naar inhoud


is tuner A defect?


pipokoeie

Aanbevolen berichten

hallo

ik heb sinds vrijdag een DM8000,,

nu ben ik al het hele weekend aan kloten om als ik mijn Dreambox uitzet weer beeld te krijgen,,

als ik hem uit zet en dan weer aan of ik doe een koude start dan kan hij ineens geen zenders meer vinden en heeft hij totaal geen ontvangst meer,,dit duurt soms wel 10 minuten en dan ineens beeld,,

ik dacht eerst het ligt aan de image,, ik heb gemini ,,pli en nog een paar geprobeert ,, het resultaat overal het zelfde,,

ik ben de tuners gaan testen,, A tuner heeft dat probleem,, B tuner werkt meteen,,

nu mijn vragen,,

als ik nu de Dreambox open maak ,, is de garantie dan weg?

herkend iemand mischien dit probleem,,

zijn de tuners insteek printen of zijn ze gesoldeerd?

want als het insteek is zou het kunnen dat hij net niet goed zit?

maar voordat ik hem open maak wil ik eerst zeker weten dat ik geen risico loop,,

mvrgr pipokoeie

 

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lol, ik wilde net een topic voor hetzelfde probleem gaan beginnen. Ook bij mij lijkt tuner A brak te zijn, en werkt tuner B uitstekend.

 

Ik heb (nog) geen twin lnb's, dus gebruik als work-around dus alleen tuner B, zolang er geen oplossing voor is.

 

Bij mij uit het probleem zich als volgt (als ik dus tuner A gebruik):

 

Zodra ik de receiver uit stand-by blijft bij mij ook het beeld op zwart, gevolgd door de melding "afstemmen mislukt!". Na 20-30 seconde floept het beeld uiteindelijk toch aan.

Als ik vervolgens zap naar een andere zender op dezelfde satelliet dan gaat dit prima, zappen naar een andere satelliet geeft echter weer hetzelfde verschijnsel: "afstemmen mislukt!" verschijnt dan in beeld. Er komt uiteindelijk meestal wel beeld, maar dit duurt (meestal een stuk) langer als de eerste situatie.

 

Ik heb al van alles geprobeerd zoals flashen van een originele image, en tuner A de zenders laten zoeken i.p.v. tuner B (gaat prima), maar vooralsnog helpt niets.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

ik heb alleen nog maar een single lnb met 1 kabel rechtstreeks,,er zit alleen een rotor tussen,, maar die zal geen invloed hebben,,

ik heb overigens nu de orginele image terug gezet en dat geeft het zelfde probleem

B werkt perfect

A niet,,

ik heb gebeld naar waar hij vandaan komt en er zal een oplossing gezocht gaan worden,,

mvrgr

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Diseqc switch er eens tussenuit gehaald en dit lost gelijk het probleem op, geen "afstemming mislukt" melding meer. Receiver uit stand-by geeft gelijk beeld.

 

Tuner A gaat dus op de één of andere de mist in met mijn Diseqc switch (Maximum 4/1), terwijl tuner B er geen probleem mee heeft.

 

Duidt dit nu op een daadwerkelijk defect aan tuner A of zijn er nog andere mogelijkheden?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Is >> DIT <<
Misschien wat.??


In de 8000 kan ik niet zo'n menu vinden, wél een menu waarin tientallen diseqc delay waardes kunnen worden ingegeven. Ondoenlijk als je niet precies weet wat je moet hebben.

Maar het blijft natuurlijk vreemd dat tuner B gewoon perfect werkt met de Maximum Diseqc switch, het lijkt mij dus dat delay waardes veranderen weinig zin heeft...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Ik heb de Diseqc switch er eens tussenuit gehaald en dit lost gelijk het probleem op, geen "afstemming mislukt" melding meer. Receiver uit stand-by geeft gelijk beeld.

Tuner A gaat dus op de één of andere de mist in met mijn Diseqc switch (Maximum 4/1), terwijl tuner B er geen probleem mee heeft.

Duidt dit nu op een daadwerkelijk defect aan tuner A of zijn er nog andere mogelijkheden?



maximum switches willen op meer dreamboxen wel problemen geven hoor dus dat is niet zo heel raar ! hang er maar eens een emp switch tussen , en kijk dan maar eens ?!

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...