Ga naar inhoud


is tuner A defect?


pipokoeie

Aanbevolen berichten

Maar dat ligt dan wel aan de Dreambox en niet aan de switches.

Die werken namelijk op 99 van de 100 andere receivers wel prima. Feit is dat een Dreambox erg selectief is met switches en dat wel aan de dreambox ligt en niet aan de switch.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat klopt ook , dreamboxen en maximum of high iso swiches werken nu eenmaal niet lekker op elkaar Is ook weer afhankelijk van het type's dreambox.(lijkt soms)

 

Heb hier alles van spaun , geen centje pijn op alle dm's kathrein's en ipboxen.

 

Die high iso switches werken op ander ontvangers gewoon redelijk tot goed .

 

Emp tiax spaun is toch wel wat van wat andere sigment als maximum/maxpus/digitaly enz .

 

 

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: totaaltje

maximum switches willen op meer dreamboxen wel problemen geven hoor dus dat is niet zo heel raar ! hang er maar eens een emp switch tussen , en kijk dan maar eens ?!


Ok, maar hoe verklaar je dan dat als ik de switch aan tuner B hang, dat alles vlekkeloos werkt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik niet verklaren , sommige forum gebruikers hadden een 600 die goed met een maximum werkte totdat ze een bv een 500 aansloten. De eerste 7020's werkte niet met een 0,3 db lnb of maximum switch , hing je der een verzwakker tussen was er niks aan de hand (later is dit software matig opgelost)

 

Mijn gok is dat ze tuner a via enigma/bootloader anders hebben ingesteld als tuner b . Maar dat is dus een gok !!!

 

Als je hier gaat zoeken op het forum naar maximum en dreambox zul je er snel achter komen dat dat niet zo lekker gaat .

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dream Multimedia denkt dat de Diseqc control unit van de desbetreffende tuner stuk is, en vraagt de box op te sturen.

 

Voordat ik dit doe zal ik eerst nog een andere switch uitproberen, ik moet er sowieso toch nog eentje bij kopen.

 

(btw, hoe lang duurt het meestal eer je je box weer terug hebt vanuit Duitsland?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Is >> DIT <<
Misschien wat.??


Ik heb een soortgelijk menu uiteindelijk toch gevonden en 't helpt, geen "afstemmen mislukt" meer!

Ik moest wel "twee" invullen, één Diseqc repeat was niet genoeg.

Maar wat zegt dit nou? Tuner A toch niet helemaal lekker of een Enigma2/Dreambox bug o.i.d. in combinatie met de Maximum switch? Want 't blijft toch vreemd dat tuner B geen repeats nodig heeft.

post-29980-1318260175,4408_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou hem terug sturen,,

ik denk dus dat jij ook een brakke tuner hebt,

die van mij werkt ook wel,, maar na een tijdje pas,,

maar ik heb makkelijk praten ,

mijn DB komt van de nieuwe importeur en ik woon bijna in Eindhoven,,

zogauw er nieuwe boxen worden geleverd wordt die van mij omgeruild,,

 

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de sat-finder plugin geinstalleerd en even 'gechekt' tuner A veel slechter en varierend signaal t.o.v. tuner B (ook als ik de antennekabels verwissel)tuner B staat gewoon op 100% en tuner A fluctueert tussen 50 en 75% is dit een software foutje in de plug-in of duidt dit ook op een 'brakke' tuner?

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...