Ga naar inhoud


Hoe MultiConnect LNB (dus met 23mm smalle hals) te monteren op T90


Gast DreamSat06

Aanbevolen berichten

Gast DreamSat06

Ik was van plan om de "MultiConnect LNB (Single en dus met 23mm smalle hals) van Inverto",op mijn T90 te zetten om zo 2 graden met de naastliggende LNB toch te kunnen ontvangen.

Bv: (4,8&5)E - 7E - 9E.

 

De hals kan er met gemak tussen (zelf geprobeerd op mijn T90) maar het probleem is "hoe" deze dan op de rail te monteren.

 

Iemand met een goed idee hoe dit te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er wordt toch een pasring bijgeleverd welke deze LNB geschikt maakt voor de standaard houder. Of gebruik anders ty-ribs en verbind hem met evt passtukjes aan de naastliggende LNB. Werkt ook goed.

Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06
Origineel bericht van: Edbe
kan je dan niet met je LNB op 9 oost geen 7 oost ontvangen ??
raar, ik kon toen ik nog mijn WF T55 had,
met 1 lnb de 9 oost en 7 oost tegelijk ontvangen, dus moet het met een T90 zeker gaan.


Nee helaas, dat lukt niet.
Technisch ook verklaarbaar omdat de openingshoek kleiner wordt naarmate de schotel diameter groter wordt.

Maar mij gaat het er om of iemand constructief gezien een oplossing heeft om deze LNB op de juiste plaats (met name m.b.t. de hoogte omdat de diameter kleiner is dan een normale LNB) op de rail van de T90 vast te zetten.

Wie is er constructief gezien een kei en kan me helpen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06
Origineel bericht van: cashnoflow
Er wordt toch een pasring bijgeleverd welke deze LNB geschikt maakt voor de standaard houder. Of gebruik anders ty-ribs en verbind hem met evt passtukjes aan de naastliggende LNB. Werkt ook goed.


Bedankt voor de tips.
Helaas gaat er bij het gebruik van de pasring het voordeel van de smalle kop nagenoeg verloren en kan ik net zo goed de Alps gebruiken (40mm), welke er ook niet echt tussen past frown

Tierwraps heeft het nadeel dat je het niet echt goed verfijnt, afgeregeld krijgt.
Weet jij misschien een andere en stevige oplossing waarmee de lNB toch goed uit te richten is?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...