Ga naar inhoud


8 mm films overzetten op dvd


Aanbevolen berichten


Er zijn bedrijfjes die dat doen. Film moet meestal eerst gereinigd worden. Resultaat is wisselend.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook nogal wat filmpjes die ik ook wil digitaliseren.

Mocht iemand goede ervaringen hebben met zelf doen of via een bedrijf hoor ik het graag.

 

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even deze link gevonden , wel met zéér nuttige informatie voor de zelfdoener wink

 

http://jojo.havank.com/anderen/videotransferv1_0.html

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goeden morgen

ik in totaal 35 films over gezet varieert van 10 min- 1 uur

waar moet beginnen is een goede film projecter dus

variabel snelheid als nu op mark.... kijk staan er genoeg

ik heb de mijne in dordt gehaald bij zekere hans was goed

uitleg gekregen maar je wel rekenen tussen 50-90 euros

dan moet je een goede pc hebben met veel geheugen en grote

hd ik heb toen op mijn vista computer studio 11 geinstaleerd

je kan ook op pc met xp maar dan studio 9 of 10

en dan heb veel geduld en tijd nodig

maar als alles goed geinstaleerd heb vlot het wel

grt jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

goeie dag

mijn super 8 heb ik op dvd schijfjes geplaatst

1 installeer doek plaats super 8 projector

2 plaats een camera digitaal of wat je wil zodat je kan opnemen van het doek

3 nadien sluit de opnamecamera aan een video of dvd-recorder,

het kost niks een beetje tyd

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo allemaal. Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het toch maar zelf proberen. Ik heb een tamelijk geavanceerde dvd recorder en mocht dat geen goed resultaat opleveren probeer ik het via de pc. Kinpomp, die aanbieding van jou houd ik even in gedachte voor als het helemaal niets word zo. De professionele aanpak loopt toch aardig in de papieren, want ik heb niet zo maar een paar rolletjes film. De aanbiedingen lijken niet duur, maar door alle bijkomende kosten loopt het toch aardig op. Het moet wel een aardigheidje blijven. Groeten Ainacs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ook beetje alles geprobeerd om kwalitatief verantwoord de vanaf 1967 gemaakte 8mm-filmpjes naar digitaal te transfereren. Projectie op diverse oppervlaktes, de Glasscreen Videoconverter aangeschaft... Los van het probleem dat de Sankyo-projector moeilijk te regelen viel qua snelheid, stelde ik iedere keer weer hetzelfde vast : ik kon de contouren van de lamp op geen enkele manier vermijden. Met Glasscreen Videotransfer werd dat iets beter, maar het diffuse karakter leidde dan weer tot een relatief onscherp beeld. Mijn "entourage" maakte net iets te vaak de opmerking : "kijk, hij gaat het nu nog eens proberen".

Historische opnames... die kun je toch niet zomaar verloren laten gaan. En ja, ik heb het eens geprobeerd bij [Commerciele link verwijderd]. Het resultaat was meer dan behoorlijk, om niet te zeggen verbluffend. Kostprijs is in deze een relatief begrip : die kwaliteit bereik je zelf nooit en als je wat selectief bent, dan laat je alleen de echt waardevolle filmpjes omzetten.

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...