Ga naar inhoud


Welke satelliet tussen 60W & 10E met veel FTA kanalen kan ik ontvangen met 60cm?


alex6

Aanbevolen berichten

Ik heb nog een schoteltje van 60 cm op 30 W (hispasat) staan. Daar is vrijwel niets meer FTA op te zien.

Ik kan hem draaien van 60 W to 10 E van rechts naar links. Wie kan me een sat aanbevelen die met een 60 cm te ontvangen is en met de meeste FTA of interessante kanalen. Nu is interessant uiteraard subjectief, maar bijvoorbeeld met FTA sport of nieuws, vrije films zal wel teveel gevraagd zijn. Iemand met een motortje kan me misschien adviseren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat hij om advies vraagt van iemand met een motoropstelling (en die dus weet wat er op de diverse satellieten aan leuks te zien is) om vervolgens zijn 60cm schoteltje vast uit te richten op de aangeraden satelliet

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

@alex6,

 

Ik ben bang dat er geen satelliet zal zijn die jou zal kunnen bekoren.

Je zou 5 Oost, 1 West of 8 West eens kunnen proberen.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattaz

 

Bedankt voor het advies. Ik heb deze sats op King of sat opgezocht en zie bij 1 west en 8 west niet zo veel spannends staan.

 

Het beste lijkt mij: 5 oost: Is dat sirius3 en 4 -astra 1c- Thor 2? Is dat allemaal tegelijk op 1 schotel en een LNB te krijgen of heb je voor elke sat een ander LNB hoek nodig.

En denk je dat 60cm genoeg is voor een redelijke kwaliteit?

 

alvast hartelijk bedankt en met vriendelijke groeten,

alex6

 

ps. nog een bijkomend vraagje, bij deze 5 oost staat de rand van de schotel vrijwel tegen een muur aan, zou dat de kwaliteit nadelig kunnen beïnvloeden?, er is verder wel vrij zicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neuh

als ik mijn schoteltje naar de Hispa draai staat die zo goed als tegen de muur aan met zn rand.. gaat prima wink

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...