Ga naar inhoud


Instellen diseqc met 8 lnb's


Wim

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds vandaag ben ik in het bezit van een wavefrontier T90. Ik wil hier acht lnb's op zetten d.m.v. 2x een Spaun SAR 411 WSG en 1x een Spaun SUR 420 WSG.

 

Nu is mijn vraag hoe moet ik de diseqc instellen op mijn dreambox 7020.

 

m.vr.gr.

 

Wim

VU+ DUO2 / Dreambox DM7020 / DM500HD Wavefrontier T90 (8 lnb's)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Was lang niet op dit forum geweest en dan lees ik deze reactie op een gewone vraag. Wat een vreselijke vervelende en dood irritante ongenuanceerde rotopmerking. Taalkundig klopt deze reacties overigens ook niet. Hou je mond als je de vraag niet wilt of kunt beantwoorden.

 

Ben al een tijdje weg uit Nederland maar het valt mij op dat dit soort lompe reactie steeds vaker worden geplaatst.

 

Mod doe wat aan dit soort reacties !!

 

PS ik ben ook benieuwd naar een antwoord en heb gezocht, waarna ik tussen de antwoorden deze "fijne" opmerking vond....waarvoor "dank".

 

Saludos

 

---------------------------------------------------------

DM500S(2x),DM7020,DM800..3x 8-poorts Diseqc Switch, T90 Wavefrontier 9E,13E,19E,23E,28E...Triax 80cm op 30W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, heren, we houden het wel gezellig hè !!

 

Het instellen van diseqc is geheel afhankelijk hoe je de LNB's aansluit.

Vandaar dat er ook weinig reacties op gegeven wordt, aangezien de manier van aansluiten niet wordt genoemd.

 

De uncommitted switch spaun 420 moet op mode 1 staan.

Op deze spaun kun je direct een LNB's aansluiten, maar dan moet je in de diseqc instellingen van de ontvanger instellen op diseqc 1.1 op uncommitted ingang 1 of 2 of 3 of 4.

Sluit echter i.p.v. een LNB een diseqc committed switch aan op de uncommitted, dan moet je echter nog iets anders instellen:

Eerst dus uncommitted ingang benoemen en daarna ook de committed ingang benoemen.

Ik heb er ergens dit jaar of vorig jaar beschreven hoe ik dit heb ingesteld op zowel een enigma 1 als ook op enigma 2 dreambox.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kistedu
Beste oplossing is deze switch te gebruiken:

EMP-Centauri Profi-Line 9/1 Diseqc

Alleen deze plaatsen en klaar, geen andere switches meer nodig. Werkt perfect ook met DM800.


Maakt geen zak uit. Het is gewoon een kwestie van aansluiten en dan de sateliet ontvanger op je aansluiting instellen.

Moeilijker hoef je niet gaan denken.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...