Ga naar inhoud


[Release!] MiLo-image voor DM7025, DM800 en DM8000


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Nieuwe release is online.

 

http://www.milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=download

 

Hierin zit nu de "Magic" skin, die ik gebaseerd heb op de Merlin-Magic, op een aantal punten aangepast. Deze skin is nu de default skin, ter vervanging van Nemesis.Chromeline.Cobolt. De standaard skins werken uiteraard nog steeds.

 

Verder van alles uit de centrale repo.

 

Wegens aanhoudend mooi weer is er minder tijd voor de droomdoos geweest dan verwacht deze week.

 

En voor wie wil hightech hobbyen: ntfs-3g zit in de feed, als je 'm aan de praat krijgt zou je NTFS (windows) geformatteerde usb sticks enzo moeten kunnen lezen. Was een zijspoortje waar ik ook niet aan toegekomen ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Pietjebel10
Kleine vraag ik heb de laatste tijd alleen een software update uitgevoerd. Is dit voldoende of moet ik hem zo nu en dan compleet opnieuw flashen met de nieuwe image, dus neemt de update alles mee?


De update neemt alles mee, behalve de kernel. Die wordt maar zelden aangepast, is begin april een keer voorgekomen. Dus normaal gesproken is een online update gelijkwaardig.

Op de 7025 raad ik altijd een nieuwe flash aan, omdat die een ander systeem gebruikt en de flash snel volloopt als je die online gaat bijwerken. Na installatie heeft de 7025 ongeveer 6MB ruimte voor plugins enzo, een online update van enigma kan hier makkelijk 4MB van opmaken.

Op de 800/8000 kan het soms voorkomen dat de flash vol raakt, en dan is een nieuwe flash de manier om de zaak op te schonen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
@Milo, staat de mogelijkheid om een voorkeurstuner in te stellen op je to-do lijst?


Ja, maar met heel lage prioriteit...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Hierin zit nu de "Magic" skin, die ik gebaseerd heb op de Merlin-Magic, op een aantal punten aangepast. Deze skin is nu de default skin, ter vervanging van Nemesis.Chromeline.Cobolt.


Milo,

Mijn picons worden niet getoond, ze staan op de HDD (/media/hdd/picon).
Voorheen bij Gemini hebben ze wel gewerkt.
Wat doe ik fout?

Dolf.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: Apple740
@Milo, staat de mogelijkheid om een voorkeurstuner in te stellen op je to-do lijst?


Ja, maar met heel lage prioriteit...


Zou eigenlijk hoger moeten. smile De Dreambox heeft de neiging om voor opnames de tuner te pakken met de meest uitgebreide Diseqc configuratie (de meeste lnb's), terwijl ik liever heb dat de andere tuner (waar in mijn geval minder lnb's aan hangen) voor opnames gebruikt worden.
Iedere keer wanneer ik iets opneem kan ik dus nog maar beperkt zappen, aangezien de meest uitgebreide tuner bezet is door de opname. Zeer irritant.

In bepaalde andere images (zoals Pli) is de voorkeurstuner
wel in te stellen. wink Nu zou je zeggen, waarom stap je niet over; ik stel jouw altijd zeer vlotte (driver)updates zeer op prijs.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pietjebel10
dezelfde picons werken niet de naamstelling is anders dus je picons hernoemen (bijv d.m.v. Piconmanager 1.2) of nieuwe picons downloaden van de server


Ik kan geen picons voor de HDD vinden op de download server.

Dolf.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: Catastrofus
Origineel bericht van: Neptunus
Ik heb de MILO geinstalleerd en dat loopt allemaal erg soepel, ook blij verrast met Suomipoeka in de feed!

Ik kan alleen de automounteditor niet vinden, waar zit die?


Waarom gebruik je niet gewoon de fstab? Doe ik ook. Een regeltje er in en je hebt een permanente mount. Geen gedoe met automount.conf enz... Als ik m'n 2de 7025+ omzet van Gemini 3.8 naar Milo dan gooi ik ook daar de autmount aan de kant.

Gert.


Dat moet je me dan even uitleggen want ik heb tot nu steeds via menu's gemount en nog nooit via (telnet) regels.

Ter info: op mijn 7020 is de NFS geactiveerd, IP van de 7020 is 192.168.1.20, map is media/hdd/movie

thanks.


Kan iemand mij met deze commando's helpen, het is de laatste ontbrekende schakel om de Milo succesvol te gaan gebruiken want verder zie ik alleen maar voordelen van de Milo ten opzichte van de tot nu toe gebruikte Gemini!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Kijk eens in Menu / Instellingen / Systeem / Netwerk .

Mogelijk dat daar wat voor je bij zit.


Dat gaat dus niet, ik krijg de 7020 en de PC niet gemount terwijl ik dezelfde instellingen invoer als bij de Gemini.

vandaar dat ik vraag naar de methode volgens onderstaand citaat:

Waarom gebruik je niet gewoon de fstab? Doe ik ook. Een regeltje er in en je hebt een permanente mount. Geen gedoe met automount.conf enz... Als ik m'n 2de 7025+ omzet van Gemini 3.8 naar Milo dan gooi ik ook daar de autmount aan de kant.

Welk regeltje moet ik waar invoeren? confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

fstab is een bestand wat in /etc staat

 

dit bestand editten, bv via DCC

 

voorbeeld:

 

rootfs / auto defaults 1 1

proc /proc proc defaults 0 0

devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0

usbfs /proc/bus/usb usbfs defaults 0 0

/dev/mtdblock/2 /boot jffs2 ro 0 0

tmpfs /var tmpfs defaults 0 0

tmpfs /tmp tmpfs defaults 0 0

/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 /media/hdd auto defaults 0 0

/dev/ide/host1/bus0/target0/lun0/part1 /media/cf auto defaults 0 0

//192.168.1.122/dreambox /media/hdd cifs rw,username=dreambox,passw=dreambox,rsize=8192,wsize=8192 0 0

 

DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55

 

There are 10 types of people in the world: those

who understand binary, and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaand de regel voor de mount van de 7020 heb toegevoegd, dit moet een nfs mount zijn zonder user en password, maar waar kan ik zien of de mount gelukt is? Als ik de mediaspeler oproep zie ik alleen hda1 en hdc1 als externe media staan??? Ik gebruik de mount om via de Suomipoeka plugin de schijven van de DM7020 en de PC (Cifs) te benaderen.

 

//192.168.1.20/7020/media/hdd/movie nfs rw/rsize=8192,wzise=8192 0 0

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijken (met DCC) telnet wat er gemount is,

Type mount en druk op enter, dan zie je b.v. dit:

 

Code:
 root@dm800 ~ # mount                                                /dev/sda1 on / type jffs2 (rw,noatime)                              none on /dev type devfs (rw)                                        /proc on /proc type proc (rw,nodiratime)                            sysfs on /sys type sysfs (rw)                                       /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 on /media/usb type ext3 (rw)none on /dev type devfs (rw)                                        /proc on /proc type proc (rw,nodiratime)                            sysfs on /sys type sysfs (rw)                                       /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 on /media/usb type ext3 (rw)devpts on /dev/pts type devpts (rw)                usbdevfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw)          tmpfs on /var type tmpfs (rw)                      tmpfs on /tmp type tmpfs (rw)                      /dev/discs/disc0/part1 on /media/hdd type ext3 (rw)automount(pid958) on /autofs type autofs (rw) root@dm800 ~ # 

 

Dit zijn mount gegevens van een DM800 met een interne HD.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

//192.168.1.20/7020/media/hdd/movie nfs rw/rsize=8192,wzise=8192 0 0

 

moet zijn:

 

//192.168.1.20/7020 /media/hdd/movie nfs rw,rsize=8192,wzise=8192 0 0

 

spatie er tussen dus en een komma na rw

 

daarna in telnet met 'mount' of 'df -h' kijken

DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55

 

There are 10 types of people in the world: those

who understand binary, and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...