Apple740 Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 Origineel bericht van: Harley Als me blauwe led het maar weer doet Helaas, doet het met de nieuwe update nog steeds niet. @Milo, het gaat hier om de blauwe LED rondom de aan-/uitknop van de 8000. Deze behoort normaliter altijd te branden. Sinds de update van vorig weekend brandt ie echter niet meer. Alleen in het geval van een opname gaat ie nu aan en uit, maar aangezien we al een knipperende R hebben ter indicatie is die blauwe knipperende LED overbodig (irritant zelfs ). Gaarne de LED weer continue aan als voorheen.
pjvs25 Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 Hoi Milo, Ik woon zelf in zoetermeer en ik gebruik de dreambox 800HD met dvb-c tuner (ziggo). Nu heb ik het volgende probleem. Vanaf de laatste 2 updates werkt audio van bijvoorbeeld discovery niet meer standaard. Als ik de audio tracks bekijk, dan zijn er ineens 2 in plaats van 1 waarvan 1 onbekende track. Als ik dan handmatig voor mpg audio kies, dan werkt het weer. Als ik vervolgens naar een ander kanaal en terug ga, dan heb ik weer geen audio. Is hier iets aan te doen? Verder werkt de image hier perfect, en hij wordt alleen met iedere update beter. thanks! Patrick
Harley Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 Origineel bericht van: Apple740 Origineel bericht van: Harley Als me blauwe led het maar weer doet Helaas, doet het met de nieuwe update nog steeds niet. @Milo, het gaat hier om de blauwe LED rondom de aan-/uitknop van de 8000. Deze behoort normaliter altijd te branden. Sinds de update van vorig weekend brandt ie echter niet meer. Alleen in het geval van een opname gaat ie nu aan en uit, maar aangezien we al een knipperende R hebben ter indicatie is die blauwe knipperende LED overbodig (irritant zelfs ). Gaarne de LED weer continue aan als voorheen. Zit in enigma, kan milo niks aan doen VU+ Duo2 - PrismCube
Catastrofus Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 Origineel bericht van: Neptunus Origineel bericht van: Catastrofus Origineel bericht van: Neptunus Nog even een vraag aan Milo gebruikers die ook mounts via verbindingsbeheer hebben lopen: wat moet je invullen bij lokale gedeelde map? Ik heb op de dreambox een map /media/PC aangemaakt en dacht ik die moest kiezen als lokale gedeelde map maar als ik dan de verbinding wil activeren krijgt de verbinding de naam mediaPC, de slashes verdwijzen en wordt niet gemount. Wat hebben jullie bij lokale gedeelde map ingevuld? Als je als lokale map bijv PC ingeeft dan vind je de mount terug in /media/net/PC geloof ik.MIsschien kun je via verbindingsbeheer alleen een map binnen /media/net maken? Zou in ieder geval verklaren waarom jij je /'jes kwijt raakt. Of ik moet nu hier onzin zitten vertellen maar dat hoor ik dan wel... Gert. De map die ik heb aangemaakt is /media/pc, zonder net dus, dit is dus de verwijzing die ik invoer bij "lokale gedeelde map" maar het resultaat is dus dat de naam van mount mediapc wordt en er verder niets meer gebeurt. Eerlijk gezegd kom ik er niet meer uit, ook de eerder beschreven fstab methode geeft foutmelding zoals permission denied en iets van foutieve family protocol. Ben maar even terug gegaan naar Gemini want ik heb geen idee hoe dit op te lossen. In ieder geval bedankt voor het meedenken. - Bij die fstab entry moet je de dubbele slash aan het begin verwijderen, dan krijg je die family error niet meer. - Bij verbindingsbeheer wordt blijkbaar de opgegeven lokale map in /media/net geplaatst. Heb het zelf gisteren even geprobeerd. Dus ik betwijfel of jouw /media/pc gaat werken. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Neptunus Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 Origineel bericht van: Catastrofus Origineel bericht van: Neptunus Origineel bericht van: Catastrofus Origineel bericht van: Neptunus Nog even een vraag aan Milo gebruikers die ook mounts via verbindingsbeheer hebben lopen: wat moet je invullen bij lokale gedeelde map? Ik heb op de dreambox een map /media/PC aangemaakt en dacht ik die moest kiezen als lokale gedeelde map maar als ik dan de verbinding wil activeren krijgt de verbinding de naam mediaPC, de slashes verdwijzen en wordt niet gemount. Wat hebben jullie bij lokale gedeelde map ingevuld? Als je als lokale map bijv PC ingeeft dan vind je de mount terug in /media/net/PC geloof ik.MIsschien kun je via verbindingsbeheer alleen een map binnen /media/net maken? Zou in ieder geval verklaren waarom jij je /'jes kwijt raakt. Of ik moet nu hier onzin zitten vertellen maar dat hoor ik dan wel... Gert. De map die ik heb aangemaakt is /media/pc, zonder net dus, dit is dus de verwijzing die ik invoer bij "lokale gedeelde map" maar het resultaat is dus dat de naam van mount mediapc wordt en er verder niets meer gebeurt. Eerlijk gezegd kom ik er niet meer uit, ook de eerder beschreven fstab methode geeft foutmelding zoals permission denied en iets van foutieve family protocol. Ben maar even terug gegaan naar Gemini want ik heb geen idee hoe dit op te lossen. In ieder geval bedankt voor het meedenken. - Bij die fstab entry moet je de dubbele slash aan het begin verwijderen, dan krijg je die family error niet meer. - Bij verbindingsbeheer wordt blijkbaar de opgegeven lokale map in /media/net geplaatst. Heb het zelf gisteren even geprobeerd. Dus ik betwijfel of jouw /media/pc gaat werken. Gert. Wat heb je precies geprobeerd? Heb je een map aangemaakt in /media/net? En wat heb je dan als lokale gedeelde map opgegeven? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Yoran Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 Waarom gaat het geluid eigenlijk nog even door als je de DM op pauze zet.. Is dat nou zo moeilijk voor Dream om te fixen? My DM7025 is MiLo-powered
Catastrofus Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 Origineel bericht van: Neptunus Origineel bericht van: Catastrofus - Bij die fstab entry moet je de dubbele slash aan het begin verwijderen, dan krijg je die family error niet meer. - Bij verbindingsbeheer wordt blijkbaar de opgegeven lokale map in /media/net geplaatst. Heb het zelf gisteren even geprobeerd. Dus ik betwijfel of jouw /media/pc gaat werken. Gert. Wat heb je precies geprobeerd? Heb je een map aangemaakt in /media/net? En wat heb je dan als lokale gedeelde map opgegeven? Ik heb de standaardwaarden geaccepteerd in verbindingsbeheer. In mijn geval staat er in de lokale map 'test@obelix' omdat het gaat om share test op server obelix. Als ik deze aktiveer dan komt er in /media/net een map 'test@obelix' en is verbinding er. Deze map wordt blijkbaar automagisch aangemaakt. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Gast MiLo Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 Origineel bericht van: Catastrofus Deze map wordt blijkbaar automagisch aangemaakt. Klopt. Probleem kan ok zijn dat je nu twee methoden door elkaar gebruikt. Als je een mount vanuit de fstab wil maken, dan MOET de lokale directory (bijvoorbeeld "/media/pc") al bestaan voor dat hij wordt gemount. Als je een mount vanuit de Enigma software maakt, dan moet de directory juist nog niet bestaan, anders wil hij wel eens rare kuren krijgen. Mounts vanuit enigma komen altijd in /media/net te staan, in de meeste schermen krijg je ze netjes in de overview erbij in het lijstje met CF, harddisk enzo.
Gast MiLo Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 Origineel bericht van: Yoran Waarom gaat het geluid eigenlijk nog even door als je de DM op pauze zet. Volgens mij is het in de image van vrijdag weer gefixt, van de week liep het geluid altijd 5 seconden door en gisteravond deed hij dat geen enkele keer.
Gast MiLo Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 Origineel bericht van: Apple740 het gaat hier om de blauwe LED rondom de aan-/uitknop van de 8000 In Screens/SessionGlobals.py staan de LED patroontjes voor de verschillende situaties. Als ik zo naar de laatste regels van de code kijk is het nu inderdaad zo ontworpen dat een enkele led altijd uit staat en alleen knippert bij opname. Code: # | two leds | single led |# recordstate standby red green # false false off on off# true false blnk on blnk# false true on off off# true true blnk off blnk en wat mij veel logischer lijkt is dus: Code: # | two leds | single led |# recordstate standby red green # false false off on ON# true false ON on ON# false true OFF off off# true true BLNK off blnk Ik heb een tar.gz toegevoegd die dat wijzigt, probeer eens uit?Ik heb zelf geen LEDjes in mijn 7025, dus het effect zie ik zelf niet.ledfix.tar.gz
Nuci Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 Ik heb haperingen in de DVD player, heeft iemand hier ook last van? Ik had dezelfde problemen in Gemini 4.2... DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM
renzie Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: Yoran Waarom gaat het geluid eigenlijk nog even door als je de DM op pauze zet. Volgens mij is het in de image van vrijdag weer gefixt, van de week liep het geluid altijd 5 seconden door en gisteravond deed hij dat geen enkele keer. Klopt! hier staat het geluid meteen stil bij het indrukken van de pauze knop. Thx Milo, renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
renzie Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: Apple740 het gaat hier om de blauwe LED rondom de aan-/uitknop van de 8000 Ik heb een tar.gz toegevoegd die dat wijzigt, probeer eens uit? Ik heb zelf geen LEDjes in mijn 7025, dus het effect zie ik zelf niet. hoe installeer ik dit bestand? in de var/tmp plaatsen en dan? renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen