Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 30 maart 2009 Delen Geplaatst: 30 maart 2009 Nog even over die 10% meer signaal. 10% meer dan wat? Bedoelen ze daarmee een 10% grotere gevoeligheid? Waarschijnlijk is het HF uitgangssignaal wat hoger. Daarmee ontvang je geen zender meer. Je kunt hooguit wat toleranter zijn in kabelkeuze en/of lengte. Bij mij maakt dat uitgangssignaal niets uit omdat mijn 11 x 28 GigaSwitch het uitgangssignaal bestemd op alle 8 uitgangen. Het gaat hem om de BER of signalquality. Dat is de maatstaaf. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
usefullaliman Geplaatst: 30 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2009 nee hoor het ging puur om signaal winst met de QDF-031 wat ik gelezen heb. als deze beter als de enkele uitvoering presteert dan is de keuze wel duidelijk denk? "We ride together, we die together. Bad boys for life." Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
smoking Geplaatst: 30 maart 2009 Delen Geplaatst: 30 maart 2009 8meter schotel en invacom = analoog signaal astra 19.2 E in brazilie ( pag 37/39) Wel sterk wat je met zo'n invacom en een zelfgemaakte 8 meter schotel allemaal kan bekijken in brazilië . ps : ik hoop dat dit geen ongewenste reclame is . Anders mogen de modjes dit verwijderen . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bosso Geplaatst: 1 mei 2009 Delen Geplaatst: 1 mei 2009 Maar nu ben ik wel eens heel erg nieuwsgierig wat nu beter bevalt, de ChannelMaster of de Gregorian. Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde alleen dat ik geen van de beide schotels heb, maar wel op zoek ben naar een van de beide schotels. Ben dus nieuwsgierig of je kan vertellen wat voor ervaringen usefullaliman heeft... Dus de Gregorian of de ChannelMaster. Als er dan ook nog mensen zijn die toevallig een schotel van het formaat 1.20m hebben, dan hou ik me aanbevolen. Philips 52PFL9704,Dreambox 8000HD PVR 1TB, Xtrend ET6000,DeltaStar 120cm en 90cm fibo,Denon X4000,Denon 2910(DVD),SONY PS3@1TB(Konsole/Blu-Ray),WII Wiikey2 v1.3(Konsole),MS900 serie(Speakers) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast sattaz Geplaatst: 3 mei 2009 Delen Geplaatst: 3 mei 2009 Origineel bericht van: sattaz op 21-03-2009 te 02:27 uur Als je een Gregorian van 120 cm. weet te bemachtigen dan zou ik niet meteen de Channelmaster van 120 cm. van de hand doen maar eerst even een vergelijkende test tussen beide schotels doen. Dan weet jij of een overstap loont en kunnen de lezers van dit board waarschijnlijk voor de eerste maal kennis nemen van een direct vergelijk tussen Gregorian en Channelmaster. Ik ben in ieder geval reuze benieuwd. Met vriendelijke groeten sattaz @usefullaliman, De Channelmaster heb je vandaag verkocht zie ik. Heb je inmiddels wellicht al wat getest inzake de ontvangstresultaten van een Gregorian 120 cm. ten opzichte van een Channelmaster 120 cm.? Met vriendelijke groeten sattaz Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
usefullaliman Geplaatst: 3 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2009 hoi sattaz, inderdaad ik heb nu ontvangst op mtv turkije en nickelodeon turkije signaal 68% kwaliteit 100% ber 23 (getest op turksat 2a east beam) verder heb ik 'savonds kanal7,fox turkije,samanyolu tv met de volgende waarden: signaal 59/62% kwaliteit 100% en ber rond de 88 met af en toe blokken. ontvanger is: dreambox 7000 lnb is:invacom c120 quaid flens lnb .03 db "We ride together, we die together. Bad boys for life." Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast sattaz Geplaatst: 3 mei 2009 Delen Geplaatst: 3 mei 2009 Origineel bericht van: usefullaliman hoi sattaz, inderdaad ik heb nu ontvangst op mtv turkije en nickelodeon turkije signaal 68% kwaliteit 100% ber 23 (getest op turksat 2a east beam) verder heb ik 'savonds kanal7,fox turkije,samanyolu tv met de volgende waarden: signaal 59/62% kwaliteit 100% en ber rond de 88 met af en toe blokken. ontvanger is: dreambox 7000 lnb is:invacom c120 quaid flens lnb .03 db @usefullaliman, Volgens mij is het niet kwaliteit = 100% maar AGC = 100%. AGC = Automatic Gain Control (een soort versterking van het signaal). Met BER en blokken kun je eigenlijk ook geen 100% kwaliteit hebben. Wat waren ter vergelijking de waarden van de door jou genoemde zenders met de Channelmaster 120 cm.? Met vriendelijke groeten sattaz Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast sattaz Geplaatst: 3 mei 2009 Delen Geplaatst: 3 mei 2009 Origineel bericht van: usefullaliman verder heb ik 'savonds kanal7,fox turkije,samanyolu tv met de volgende waarden: signaal 59/62% kwaliteit 100% en ber rond de 88 met af en toe blokken. @usefullaliman, Kanal7, Fox Turkije en Samanyolu TV komen elk op meerdere transponders voor. Bedoel je 11777 H, 11973 H en 11906 H? MTV Turkije op 12129 H kan ik in ieder geval ook overdag (blokvrij) ontvangen. De overige door jou genoemde zenders nu niet maar die zou ik eventueel net als bij jou het geval is wellicht 's avonds/'s nachts kunnen ontvangen. Met vriendelijke groeten sattaz Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Obi Wan Geplaatst: 3 mei 2009 Delen Geplaatst: 3 mei 2009 is dat op een dreambox (e1/e2) of op je azbox met gevoelige tuner? Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bosso Geplaatst: 3 mei 2009 Delen Geplaatst: 3 mei 2009 Is dit beter of minder tov de ChannelMaster? Philips 52PFL9704,Dreambox 8000HD PVR 1TB, Xtrend ET6000,DeltaStar 120cm en 90cm fibo,Denon X4000,Denon 2910(DVD),SONY PS3@1TB(Konsole/Blu-Ray),WII Wiikey2 v1.3(Konsole),MS900 serie(Speakers) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast sattaz Geplaatst: 4 mei 2009 Delen Geplaatst: 4 mei 2009 Origineel bericht van: Obi Wan is dat op een dreambox (e1/e2) of op je azbox met gevoelige tuner? @Obi Wan, Via mijn Dreambox 7020 met Philips tuner die toch echt niet slecht is heb ik af en toe een lichte rimpeling en stilstaande beelden. De blokvorming op een Dreambox (7020) ziet er iets anders uit als op de meeste ontvangers. Degenen die een Dreambox (7020) hebben zullen weten wat ik bedoel. Via mijn AZBox HD met zijn zeer gevoelige tuner heb ik geen rimpels, blokken en dergelijke maar gewoon storingsvrij beeld. Als het gaat regenen dan is het feest natuurlijk over, maar ja het signaal komt ook van een zeer zwakke satelliet, Turksat 2A East op 42 Oost. Zie ook onderstaande footprint. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Obi Wan Geplaatst: 5 mei 2009 Delen Geplaatst: 5 mei 2009 @ Sattaz Correctie: Turksat 42E is geen zwakke satelliet, de east-beam heeft een zwakke coverage in Nederland. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast sattaz Geplaatst: 5 mei 2009 Delen Geplaatst: 5 mei 2009 Origineel bericht van: Obi Wan @ Sattaz Correctie: Turksat 42E is geen zwakke satelliet, de east-beam heeft een zwakke coverage in Nederland. @Obi Wan, Je hebt gelijk. In principe zijn er geen zwakke satellieten. Als je je op de juiste plaats bevindt ontvang je zelfs van bijvoorbeeld Astra 2D nog een heel sterk signaal. Alleen is in het spraakgebruik, zeker op satellietboards, het een gewoonte (geworden) om het te hebben over sterke en zwakke satellieten. Met vriendelijke groeten sattaz Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Terradon Geplaatst: 5 mei 2009 Delen Geplaatst: 5 mei 2009 Out of footprint is misschien wel de correcte benaming, maar denk dat een ieder weet wat je bedoeld met zwakke sat of signaal Groetjes........ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
usefullaliman Geplaatst: 6 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2009 @usefullaliman, Volgens mij is het niet kwaliteit = 100% maar AGC = 100%. AGC = Automatic Gain Control (een soort versterking van het signaal). Met BER en blokken kun je eigenlijk ook geen 100% kwaliteit hebben. Wat waren ter vergelijking de waarden van de door jou genoemde zenders met de Channelmaster 120 cm.? Met vriendelijke groeten sattaz inderdaad ik bedoel de agc i.p.v. kwaliteit ik had met de channelmaster en mti apx 82n lnb,rond de 55% signaal met de dreambox 7025+ op start tv atv show tv kwam 'savonds goed binnen met maxplus 2100 en inderdaad bedoeldi ik deze frequentie's 11777 H, 11973 H en 11906 H "We ride together, we die together. Bad boys for life." Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen