Ga naar inhoud


[DM800HD] Help, heeft mijn DM800 een standaard PassWord af fabriek?


Gast rwmschei

Aanbevolen berichten

Gast rwmschei

Ik probeer al een uur om in een splinter nieuwe DM800HD in te loggen, maar het wil maar niet lukken.

 

Ik heb OpenSuSe 11 op mijn Laptop en probeer met "ssh" in te loggen, maar hij vraagt een password dat ik niet weet.

 

Weet iemand raad hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


of wachtwoord leeg. kweenie of ssh een wachtwoord veréist, anders ff via telnet, passwd uitvoeren en dan wachtwoord aanmaken/veranderen, is sowieso verstandig.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rwmschei
Origineel bericht van: paardengek
Het wachtwoord is leeg. Daarom kun je nog niet met SSH inloggen. Dat kan wel met telnet.
Even een wachtwoord aanmaken en dan kun je wel met SSH inloggen.

Met vriendelijke groet, paardengek


Hoe kan ik dat wachtwoord aanmaken? Ik heb namelijk geen telnet op mijn laptop (ik draai openSuSE 11)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt toch gewoon een terminal starten en het telnet commando gebruiken?

Daarna passwd om het root wachtwoord te wijzigen.

Ik raad je aan er gewoon dreambox van te maken als de box toch niet van buitenaf toegangelijk moet zijn.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rwmschei
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Je kunt toch gewoon een terminal starten en het telnet commando gebruiken?
Daarna passwd om het root wachtwoord te wijzigen.
Ik raad je aan er gewoon dreambox van te maken als de box toch niet van buitenaf toegangelijk moet zijn.

Ron


Ron, weet jij of er ergens een overzicht van deze telnet commando's te vinden is (i.v.m. inloggen dan). Ik ben enigszins op de hoogte van DOS en UNIX commando's. Ook kan ik redelijk overweg met de vi-editor, maar het gaat mij er vooral om dat ik een USB-stick wil mounten en dat ik een mapje daarop aan kan maken i.v.m. het opnemen en afspelen van video en muziek.
Bovendien heb ik een zenderlijst via dit forum gedownload (kan het topic echter niet meer terug vinden) en wil even uitzoeken waar ik deze moet plaatsen.

Het rare is dat ik bij de originele software van dreambox wel naar een password gevraagd werd als ik met SSH probeerde in te loggen, maar nu ik het IMAGE van MiLo erop heb, breekt hij meteen af.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rwmschei
Origineel bericht van: dAF2000
Gewoon "telnet" typen ipv "ssh" wink
Er bestaan trouwens geen telnet commando's. Met telnet log je gewoon in, net zoals bij ssh.

Ik denk dat je deze commando's bedoelt: http://www.busybox.net/downloads/BusyBox.html


Oké, bedankt voor je snelle reactie. Dat is trouwens een mooi lijstje van commando's, SUPER. Ik ben nu nog op mijn werk, maar als ik straks thuis kom ga ik het eens even uitproberen.

In principe open ik dus een terminal-venster onder Linux en type daar: "> telnet root@[ip-adres]" en het password is: dreambox?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rwmschei

Jaaaaa hoor BINGO, het is gelukt !!!

 

Hoe?:

 

Ik heb een terminal-venster ge-opend,

 

> telnet [ip-adres]

> Login: root

 

En dat was het dan. GEEN PASSWORD !!!

 

 

Bedankt voor jullie info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...