Ga naar inhoud


Probleem met oliepeilwaarschuwingslampje auto


goto

Aanbevolen berichten

Als mijn toyota rav4 diesel op temperatuur is,gaat sinds een week het waarschuwings lampje ( geel ) van het oliepeil branden.

Er zit genoeg olie op en bij de garage weten ze het tot nu toe ook niet.

 

Ook als de kabel van de sensor gehaald word en de auto op temperatuur is gaat dit &%$%§ lampje branden.

 

Iemand enig idee om dit op te lossen ?

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Ook als de kabel van de sensor gehaald word en de auto op temperatuur is gaat dit &%$%§ lampje branden.

 

Dus met de kabel los van de sensor gaat het lampje branden als de auto op temperatuur is .

Niet als ie koud is???

 

Zou ik eens beginnen met de kabel en eventueel de sensor vervangen.

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met babel losgaat het lampje branden. Als je dan bedenkt dat metaal uitzet als het warm wordt, kan het bestmogelijk zijn dat de sensor defect is. Bij koude motor is je sensor van binnen nog in orde, bij ware motor zet er iets uitwaardoor j lampje gaat branden. Vervang die sensor nou maar gewoon, kost niet zo veel en jekan het zelf. Wantals je je blok naar de malemoer rijdt ben je verder vn huis.

DM-7020-Vu Duo- Dm 800 --Iphone4 Jailbreak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een aantal nieuwe bedrijfswagens met een dieselmotor van een Italiaans merk ,hier van branden ook af en toe de olie lampjes .

 

Volgens de dealer komt dat om dat er te korte afstanden mee gereden wordt en er geen goede verbranding is er zou een sensor in het uitlaatsysteem zitten die een slechte verbranding meet??

 

Het advies is om elke week een stuk volgas op de autobahn te rijden.!!

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden hier 2 verschillende dingen door elkaar gehaald; oliepeillampje en oliedruklampje.

Het oliepeillampje geeft een indicatie van het oliepeil bij stilstaande motor met het contact aan en het oliedruklampje geeft de oliedruk van de oliepomp aan bij draaiende motor.

Als het oliepeillampje niet brandt bij stilstaande motor, is alles in orde (eventueel handmatig oliepeilen)

Indien het oliedruklampje gaat branden, ben je meestal te laat eek

Vreemd dat de garage het niet kan verhelpen; een nieuwe sensor of schoonmaken van de oude sensor zal wonderen doen denk ik.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even ter verduidelijking,als de kabel nu met de sensor verbonden is of niet,het gele oliepeil waarschuwingslampje gaat in beide gevallen branden als de motor op temperatuur is.

 

Sensor kost € 430 dus wil wel zeker weten of dat de boosdoener is.

 

Met de sleutel in het contact gaan alle controle lampjes branden en bij het starten ook weer uit. Stop ik met een warme motor ( het gele lampje brand dan ) en start de motor direct weer,is het lampje uit om dan na een paar minuten rijden weer even vrolijk aan te gaan.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan je pas zeggen als er een nieuwe in zit.

Die sensor is niets anders dan een ntc waar een stroompje doorheen word gestuurd zodra t geheel op temperatuur is .

Normaal verandert deze weerstand als hij niet in de olie hangt maar in de warme lucht.

Maar ze zochten t lekker uit met hun sensor van 430 euro als t mijn auto was .

Lampje eruit en je bent overal vanaf.

Zo n rav gaat meestal pas bij 4 ton of nog later olie gebruiken.

Is ook weer typisch zo n voorbeeld van iets wat niemand nodig heeft op zn auto.

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...