Ga naar inhoud


Probleem met oliepeilwaarschuwingslampje auto


goto

Aanbevolen berichten


Ik zou de kabels/stekkers eens controleren.

Als er de isolatie van de draad is doorgesleten en de koper draadjes tegen de massa komen,

gaat het lampje branden.

 

Kan ook een of andere vreemde schakeling zijn , dat bij

slecht contact het lampje brand.

 

Dus massa draden controlen

Stekkers even uit elkaar , even inspuiten met contactpray

 

...........................Groetjes:...Boelo

VU+--DUO 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: lock

Indien het oliedruklampje gaat branden, ben je meestal te laat


dat is mij ook altijd verteld.

maar, kunnen de fabrikanten de threshold van zon sensor niet wat lager afstellen dan?
zodat het lampje al gaat branden vóor dat er schade aan de motor optreed?

en wat heeft het voor zin om mij te waarschuwen als het leed toch al geleden is?
lijkt me dan een nutteloos lampje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als mijn toyota rav4 diesel op temperatuur is,gaat sinds een week het waarschuwings lampje ( geel ) van het oliepeil branden.
Topic starter heeft t over zn oliepeil sensor heeft dus niks met druk te maken.
Het lampje van de oliedruk is altijd rood maar daar ging t dus niet over.
Ik haal dus niks door elkaar.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Agent Mike
Origineel bericht van: lock

Indien het oliedruklampje gaat branden, ben je meestal te laat


dat is mij ook altijd verteld.

maar, kunnen de fabrikanten de threshold van zon sensor niet wat lager afstellen dan?
zodat het lampje al gaat branden vóor dat er schade aan de motor optreed?

en wat heeft het voor zin om mij te waarschuwen als het leed toch al geleden is?
lijkt me dan een nutteloos lampje

Nee is zeker geen nutteloos lampje er is ook geen auto te koop zonder aangezien er zich verschillende storingen kunnen voor doen aan t smeersysteem.
Veel te weinig olie of een in een keer uitvallende olie pomp in beide gevallen ben je te laat als je rijd.
Ook is t mogelijk dat je oliepomp te weinig druk gaat leveren of je oliefilter verstopt en de ingebouwde kortsluit defect raakt wat gewoon repareerd kan worden als je de motor op tijd uitzet.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tegenwoordig hebben die olielampjes 2 betekenissen.

 

Het lampje kan geel oplichten, hetgeen betekent, dat het olieniveau aan de lage kant is. Een voorwaarschuwing dus.

 

Hetzelfde lampje kan ook rood oplichten. Dat geeft aan dat de oliedruk ontoereikend is.

 

Vroeger had zo'n lampje maar een kleur, rood, en het ging pas aan als het te laat was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De garage is nu in overleg met toyota hoe nu verder te gaan. Dit probleem is voor hen ook niet allerdaags . De rav is 6 jaar oud met 95000 op de teller,altijd op tijd de beurten gehad dus ik hoop dat het met een sisser afloopt ( lees..niet al te hoge kosten )

 

Morgen maar weer eens bellen hoe het onderzoek vordert....ik hou jullie op de hoogte want dat kolere lampje brand niet zomaar toch !

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...