Ga naar inhoud


VLC streamen van Apple OS x naar DM8000


bramj

Aanbevolen berichten


@bramj echt een prachtig mooie site. Ik mis nog een klein dingetje namelijk streamen naar je mac. Ik krijg het op mijn mac wel voor elkaar maar dan maar 1 stream tegelijk is het mogelijk om 2 of meer streams tegelijk te openen op de imac?

Echt een heel mooie en bruikbare site je dit zelfs ook als handleiding gebruiken kunt om nfs in te stellen naar bijv. een windows pc of nasserver en dan hoe in te stellen op de dreambox.

 

Hulde

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel

 

Ik dacht laat ik maar een websiteje bouwen met iWeb :-)

 

Meer programma's streamen Ja dat kan :-)

Ik voel een update aankomen van de website

 

ff snel,

Je moet dan meerdere keren VLC openen,

dat kan heel makelijk door de vlc gewoon te copieren.

en dan de gwenste stream te openen

 

bijv nederland 1 in de orginele vlc

en nederland 2 open in de vlc copie.

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is allemaal wel wat knutselwerk geweest, dus let vooral niet op de kwaliteit smile Heb nog niet de moeite genomen er wat nette dingen van te maken.

Mocht je over e.e.a. vragen hebben, dan hoor ik het wel.

Overigens heb ik zelf een DM7000. Ik weet niet of de webinterface anders is dan een DM8000.

 

Korte uitleg:

bestanden ff uitvoerbaar maken. (chmod 755 *)

met ./stream start je script het op. in deze file zitten de streams die je kunt kiezen.

stream2db is de audiostream variant.

stream2dbtv is de videostream variant.

 

Ergens gebruik ik nog de streamurl.sh voor videostreams. Waarom weet ik niet meer wink Maar kan het wel ff uitzoeken.

 

Ik meen me te herinneren dat uitzendinggemist streams niet altijd werken. Ik heb nooit uitgezocht waarom niet, maar misschien heeft het te maken dat je officieel via de website moet en dat ze via dit script niet kunnen zien dat je dat hebt gedaan en daardoor een blokkade is. Geen idee of dit een reeele verklaring is.

 

Succes en nogmaals bij vragen, ROEP ! (maar dan met kleine letters graag dat leest wat prettiger :))

streamding.tar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, Ik heb dit draaien met de nieuwste versie van VLC. Ik lees op heel veel plekken dat je die 0.8.x versies nodig hebt, maar het werkt prima met de nieuwste versie.

Waarschijnlijk komt dit, doordat er na die 0.8.x versies ze iets hebben veranderd in de VLC met extra parameters in de .m3u bestanden. Die zijn geblokkeerd ivm veiligheid. Mijn script heeft hier verder geen last van.

 

Voor ik het ook nog vergeet: loop wel ff de scripts na. Her en der staat er nog een IPadres in, die je moet aanpassen naar het ip adres van je dreambox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...