Ga naar inhoud


wat is er mis met deze netwerk mount ?


arnoldg

Aanbevolen berichten

Ik probeer de volgende netwerk mount te maken alleen als ik deze via de mountmanager wil bekijken dan krijg ik een groen scherm.

De mount zelf wordt ook niet gemaakt.

 

 

//192.168.0.103/qdownload/sabnzb/complete/films /media/net2 cifs username=*****,password=*****,rsize=16384,wsize=16384 1

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: arnoldg
Ik probeer de volgende netwerk mount te maken alleen als ik deze via de mountmanager wil bekijken dan krijg ik een groen scherm.
De mount zelf wordt ook niet gemaakt.


//192.168.0.103/qdownload/sabnzb/complete/films /media/net2 cifs username=*****,password=*****,rsize=16384,wsize=16384 1


Hi,

Welk image draai je, ik veronderstel Pli Jade.
Ik heb net hetzelfde, het ligt blijkbaar aan de mount manager zelf, als ik ze probeer de editen groen scherm.
Daarom maak ik mijn mounts manueel aan in fstab (waar ze trouwens ook terechtkomen via de mount manager).
Met je mount zelf zie ik niks verkeerd en zou ook moeten werken, dus manueel invoeren in fstab zou ik zeggen.

Greetz,

Kopernikus

Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heb ik gedaan het bleek een fout pad te zijn.

er moet share voor staan.

nu heb ik dit gedaan en hij maakt de share nog niet.

wat kan er nog meer aan de hand zijn.

 

de mount manager gaat nog steeds fout!!!! heb de regel middels fstab aangepast, hoofd en kleine letters staan ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor mijn vorige post was hem aan het bewerken maar dit duurde schijnbaar te lang dus als een moderator bovenstaande post van mij wil verwijderen dan ben ik hem zeer erkentelijk.

 

Ik heb dezelfde situatie ik gebruik ook een Qnap en mount deze aan mijn dreambox 8000 alleen niet met CIFS maar met NFS

 

Zo zou de regel er ongeveer uit moeten zien in de mountmanager

 

Local share name: NAS-SERVER

mount type: NFS share

Server ip: 192.x.x.x

server share: /Qdownload

mount options: rw, nolock

 

Na het uitvoeren van de mount manager even rebooten.

 

Mooi spul he zo'n Qnap nasje :D

 

Alleen krijg ik nog niet veel afgespeeld via de standaard mediaplayer ik ben nog steeds genoodzaakt om mijn Tvix te gebruiken.

 

Om op te nemen naar mijn Qnap gebruik ik de volgende regel in Fstab:

 

192.168.1.200:/Public /hdd nfs rw,nolock,rsize=8192,wsize=8192 0 0

 

opslaan en rebooten en klaar.

 

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kopernikus
Origineel bericht van: arnoldg
Ik probeer de volgende netwerk mount te maken alleen als ik deze via de mountmanager wil bekijken dan krijg ik een groen scherm.
De mount zelf wordt ook niet gemaakt.

//192.168.0.103/qdownload/sabnzb/complete/films /media/net2 cifs username=*****,password=*****,rsize=16384,wsize=16384 1


Hi,

Welk image draai je, ik veronderstel Pli Jade.
Ik heb net hetzelfde, het ligt blijkbaar aan de mount manager zelf, als ik ze probeer de editen groen scherm.
Daarom maak ik mijn mounts manueel aan in fstab (waar ze trouwens ook terechtkomen via de mount manager).
Met je mount zelf zie ik niks verkeerd en zou ook moeten werken, dus manueel invoeren in fstab zou ik zeggen.

Hier precies hetzelfde hoor, ik krijg zowiezo mijn nfs shares nooit werkend met de PLi mount manager, simpelweg omdat ik op geen enkele manier een "/" ingevoerd krijg. Ik snap niet hoe dat bij andere mensen wel kan werken, zijn er soms nas-doosjes die shares als "naam" exporteren in plaats van "/naam/enz"?

Dus kras ik die dingen (ook) altijd in de fstab en als ik dan de mount manager opstart, dan heb ik inderdaad ook een groen scherm.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...