Ga naar inhoud


[DIABLO WIFI] Diablo wifi CCcam?


Gast top.peewee

Aanbevolen berichten

ja met network stumbler even gecheckt voor een vrije fercency

voor de verbinding tussen wifi module en router in mij geval channel 1

ik bedoel met vorige versie underworld v1.87 op v 2.3

en draait inmiddels al zo,n 3 dagen met v 1.88 zonder problemen

zappen gaat sneller met name op viacces / nagra / biss providers,let op ik heb het dan wel over cccam.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@ dirk28:

 

Oké duidelijk, heb ook al vaker geprobeerd om "networkstumbler" aan de praat te krijgen, om de channels te bekijken, maar lukt maar niet !

 

Heb de helpfile ook al vaker bestudeerd maar op 1 of andere manier wil 't maar niet draaien, misschien 'n tip voor mij of is er nog 'n ander programma waar hetzelfde mee te doen is ?

Werk met windows XP !

 

 

gr. Satfanatic. cool

 

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

omdat ik steeds meer problemen heb met mijn Daiblo-wifi ben ik maar eens op onderzoek naar de "ping" snelheid (als ik dit goed zeg) gaan doen !

 

De insiders zullen wel weten hoe dat moet maar voor de zekerheid: Windows XP >>> Start >>> uitvoeren >>> type "ping" (spatie) ip-adres (spatie) -t.

Resultaat : bytes=32 tijd= varieert van 13 tot 269 MS TTL = 128 .

 

Andere computers bv die zijn aangesloten per netwerkkabel geven tijd = < 1 MS. (continue)

 

De WII van mijn zoontje geeft per WIFI tijd = 2 MS. (continue)

 

Linkey met software 1.31 serieel verbonden met mijn Clarke tech ontvanger en op het network aangesloten met 2 van zo'n "Stopcontact" connectors geeft tijd = 2 MS (continue).

 

Kan mij iemand mij zeggen of en wat ik uit deze waardes mag opmaken ?

 

Probleem met de Diablo WIFI U 1.88 en de linkey 1.31 is allebei hetzelfde: Eerst gewoon beeld met CCCam maar na +/- 5 minuten freeze en die blijft zich dan elke 10 seconden herhalen. Maakt niet uit wat voor Delay ik dan instel, heb alles al geprobeerd, maar blijft freezen !

 

Volgens de "server" kan 't daar niet aan liggen, alle dreamboxen draaien wel oke !

 

Zelfde porbleem doet zich ook voor met de Humax 5400 !

 

Clarke Tech 5000 HD en Diablo-wifi allebei gekoeld door 'n cooler (voorzien van eigen voeding), dus geen hitteprobleem !

 

gr. Satfanatic. cool

 

 

 

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satfanatic


Volgens de "server" kan 't daar niet aan liggen, alle dreamboxen draaien wel oke !



Wellicht offtopic, maar misschien toch relevant voor de Diablo:

Ik weet niet veel van Dreambox, maar die hebben toch een rechtstreekse verbinding met de router i.p.v. een Wifi verbinding?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was me duidelijk wink

 

Mijn vraag is dan: wat is het verschil tussen een Dream en een Diablo, wat doet een Dream wel goed draaien en wat doet de Diablo freezen. Bij Dreamboxen staat bij de specs dat er een ethernetkaart ingebouwd zit. Wil dat zeggen dat elke Dream niet draadloos aan de router hangt of werkt dat daar weer anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ook niet veel van Dreamboxen, maar ga me er wel 1 kopen want ik heb 't nu helemaal gehad met de Diablo-wifi mad

 

Dreamboxen zijn inderdaad per LAN dus met kabel aangesloten op de router. Behalve dan de Dreambox 8000 HD die behalve LAN ook ingebouwd Wifi heeft. Maar hoe en/of dat werkt met CCCam weet ik niet.

 

Heb nu zelfs tijdelijk mijn CS-abo. opgezegd tot ik mijn 8000 HD bij elkaar gespaart heb. laugh

 

gr. Satfanatic. cool

 

 

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872

Wil dat zeggen dat elke Dream niet draadloos aan de router hangt of werkt dat daar weer anders?


Veel dreambox bezitters hebben de ethernet aansluiting direct in een draadloze oplossing (game adapter/router/repeater etc) gestoken zodat hun dreambox effectief draadloos op hun wifi netwerk aangesloten zit. Dat maakt functioneel geen enkel verschil.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: ron1872

Wil dat zeggen dat elke Dream niet draadloos aan de router hangt of werkt dat daar weer anders?


Veel dreambox bezitters hebben de ethernet aansluiting direct in een draadloze oplossing (game adapter/router/repeater etc) gestoken zodat hun dreambox effectief draadloos op hun wifi netwerk aangesloten zit. Dat maakt functioneel geen enkel verschil.


Heb je misschien een voorbeeld van een produkt wat daarvoor geschikt is?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Simian-Raticus
Dreambox werkt echt perfect in tegen stelling tot Diablo.

Ik heb de dreambox aangesloten dmv homeplug en werkt zeer stabiel.


PLC dus. Ik heb m´n eigen PCtje ook op die manier draaien en dat werkt op zich meer bedrijfszeker dan WIFI die nog wel eens kuren wil vertonen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Volgens mij heeft dat freezen alles te maken met de versie CCcam die op de Dreambox server draait!

 

Volgens mij moet de server geen hogere CCcam versie dan 2.011 draaien.

 

Met hogere versies heb je constant freezes op je Diablo!

 

Wat voor versie zie je voor de Diablo als je bij Clients kijkt in CCcam info op je dreambox?

 

Daar kun je zien wat voor CCcam versie er in de Diablo draait.

 

Zal waarschijnlijk wel CCcam 2.011 zijn?

VU Plus Ultimo4k, Triax 110 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...